01 Dopravní stavby - Úvod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
environmentální aspekty (hluk, emise CO2, zábory pozemků, …)
bezpečnost
komplexní systém: infrastruktura (stavby, kolej, trakční vedení), stanice, vozový park,
sdělovací a zabezpečovací zařízení, údržbové práce, management, standardizace,…
Vysokorychlostní tratě (VRT)
24
zdroj: www.uic.org
Vysokorychlostní tratě (VRT)
25
zdroj: www.uic.org
*zdroj: UIC, 11/2013
1964 – první vysokorychlostní trať, Tokyo – Osaka (Japonsko), 515 km, 380 tis.
cestujících denně
v provozu: Belgie, Francie, Itálie, Německo, Nizozemí, Rakousko, Španělsko,
Švýcarsko, Velká Británie, Čína, Japonsko, Korea, Taiwan, Turecko, USA
plánováno: Polsko, Portugalsko, Rusko, Indie, Saudská Arábie, Brazílie, Mexiko, …
celkem 29 792km VRT v provozu (data k 1. 4. 2015)
do roku 2025 plánováno 54 550 km VRT *
výstavba VRT: 12 až 30 mil. €/km*
údržba VRT: 70 000 €/km *
souprava VRT (350 míst): 20 až 25 mil. € *
www.uic.org/highspeed
UIC - International Union of Railways
Vysokorychlostní tratě ve světě (data k 1.9.2014)
26
zdroj: www.uic.org
Země
Max. rychlost
[km.h-1]
Délka vysokorychlostních tratí [km]
v provozu
ve výstavbě
plánováno /
plánováno výhledově
Belgie
300
209
-
-
Francie
320
2 036
757
50/2 357
Itálie
300
923
125
-/221
Německo
300
1 352
466
-/324
Nizozemí
300
120
-
-
Polsko
300
-
-
-/712
Portugalsko
350
-
-
-/1 006
Rakousko
250
48
201
-
Rusko
300
-
-
3 150
Španělsko
300
2 515
1 308
-/1 702
Vysokorychlostní tratě ve světě (data k 1.9.2014)
27
zdroj: www.uic.org
Země
Max. rychlost
[km.h-1]
Délka vysokorychlostních tratí [km]
v provozu
ve výstavbě
plánováno /
plánováno výhledově
Švédsko
300
-