01 Dopravní stavby - Úvod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
-/750
Švýcarsko
250
35
72
-
Velká Británie
300/360
113
-
-/543
CELKEM
7 351
2 929
3 200/7 615
Čína
350
11 132
7 517
-/3 777
Indie
250
-
-
-/495
Japonsko
320
2 664
779
-/179
Jižní Korea
320
412
247
49
Taiwan
300
345
9
-
Vysokorychlostní tratě ve světě (data k 1.9.2014)
28
zdroj: www.uic.org
Země
Max. rychlost
[km.h-1]
Délka vysokorychlostních tratí [km]
v provozu
ve výstavbě
plánováno /
plánováno výhledově
Saudská Arábie
300
-
550
-
Turecko
250
688
469
1 210/548
CELKEM
15 241
9 625
1 259/4 999
Brazilie
300
-
-
-/511
Maroko
300
-
200
-/480
USA
240/300
362
-
-/777
CELKEM
362
200
-/1 768
Rozvoj železniční sítě
29
zdroj: Klimeš: Železniční stavby
Železniční síť ČR
30
Železniční síť ČR
Provozní délka tratí celkem: 9 566 km*) (údaj k roku 2015)
(1. USA: 228 218 km, 6. Německo: 33 426 km, 21. ČR)**)
stavební délka kolejí celkem: 15 570*)
jednokolejné: 7 602 km*)
dvou a vícekolejné: 1 964 km *)
neelektrizované tratě: 6 329 km *)
elektrizované tratě: 3 237 km *)
Hustota železniční sítě v ČR: 121 km / 1 000 km2
(Německo: 94 km / 1 000 km2, Belgie: 117 km / 1 000 km2) **)
*) zdroj: MD ČR (www.mdcr.cz), ročenka dopravy 2015
**) zdroj: The world bank, údaje z roku 2014
(http://data.worldbank.org/indicator/IS.RRS.TOTL.KM?end=2014&name_desc=false&start=2014&view=map)
31
Rozvoj železniční sítě ČR
32
kapacitní problémy
potřeba segregace dálkové dopravy
nedostatečné technické parametry