01 Dopravní stavby - Úvod
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
I. třída – rychlostní místní komunikace
II. třída – sběrné komunikace
III. třída – obslužné komunikace
IV. třída – komunikace nepřístupná provozu silničních motorových vozidel
nebo na které je umožněn smíšený provoz
Účelová komunikace – je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých
nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto
nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování
zemědělských a lesních pozemků. Účelovou komunikací je i pozemní komunikace
v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo
provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu.
40
Silniční a dálniční síť na území ČR
zdroj: www.rsd.cz
Silniční a dálniční síť ČR
Délka silnic a dálnice celkem: 55 737,5 km*)
Dálnice: 776,0 km*)
Rychlostní komunikace: 459,4 km*)1)
Silnice: 54 961,5 km *)
silnice I. třídy: 6 244,9 km
silnice II. třídy: 14 586,7 km
silnice III. třídy: 34 129,9 km
Místní komunikace: 74 919,0 km*)
*) zdroj: MD ČR (www.mdcr.cz), údaj k roku 2015
*
1) Délka rychlostních komunikací je obsažena v délce silnic I. třídy
42
Městská hromadná doprava
zdroj: www.dpmb.cz
zdroj: www.dpmb.cz
MHD
Městská hromadná doprava (MHD) je speciální dopravní systém
uzpůsobený přepravě velkého počtu osob na krátké vzdálenosti.
Dopravní systémy větších měst jsou převážně kombinované. V centru je
využíváno ekologičtějších prostředků (tramvají, trolejbusů). Spojení
příměstských oblastí je převážně zajišťováno autobusy, které jsou
výhodnější z hlediska nenáročnosti infrastruktury.
Integrovaný dopravní systém (IDS) je systém dopravní obsluhy určitého
uceleného území veřejnou dopravou zahrnující více druhů dopravy
(např. městskou, regionální, železniční apod.) nebo linky více dopravců.