Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

PŘEHLED LÁTKY KE ZKOUŠCE Z PŘEDMĚTU ROZBOR VÝKONNOSTI FIRMY

  1. Popište Porterovy modely pěti konkurenčních sil a tří zákl. konkurenčních strategií.

  2. Definujte funkční dokonalost.

  3. Jaký je hlavní nedostatek měření výkonnosti podniku pomocí ekon. ukaz. a jaká je úloha nefinančních ukazatelů v systému měření výkonnosti podniku.

  4. Jaké jsou základní principy přístupu Balanced Scorecard?

  5. Jaké jsou základní principy EFQM modelu excelence?

  6. Formulujte definici benchmarkingu.

  7. Jaké je organizační začlenění benchmarkingu do systému řízení podniku?

  8. Jaké jsou základní etapy procesu benchmark.?

  9. Co je hlavním úkolem 1.etapy?

  10. Co je náplní 2.etapy?

  11. Co musíme vykonat v rámci 3.etapy?

  12. Jaká je základní náplň 4. a 5. etapy benchm.?

  13. Vysvětlete podstatu přístupu BSC a nakreslete schéma transforamce vize a strategie do cílů a ukazatelů jednotlivých oblastí BSC.

  14. Vysvětlete a nakreslete schéma řetězu příčin – následků – logiku v systému BSC. (zvlášť)

  15. Specifikujte očekávané efekty a beriéry zavedení BSC do systému řízení podniku.

  16. Jaké jsou charakt. znaky efektivních ukaz. systémů pro měření výkonnosti podniku?

  17. Vysvětlete přístup k vyvážení ukaz. systému

  18. Jaký je maximální doporučený počet ukazatelů v ukazatelovém systému a proč?

  19. Jaké jsou základní strategické perspektivy podniku, které určují horiz strukturu ukazatelů?

  20. Jakou zásadu musíme dodržovat při transformaci podnikových ukazatelů na ukazatele nižších organizačních jednotek?

  21. Vysvětlete základní metodické principy tvorby ukazatelového systému BSC pro danou strat.

  22. Jaké jsou základní funkce fin ukazatelů v systému měření výkonnosti podniku?

  23. Vyjmenujte a popište základní soubor 7 výsledkových ukaz pro měření fin výk podniku.

  24. Jaké jsou hlavní druhy ukazatelů hybných sil finanční výkonnosti?

  25. Vyjmenujte a vysvětlete hlavní výsledkové ukazatele zákaznické perspektivy a nakreslete kausální vztahy mezi nimi.

  26. Vysvětlete postupové kroky při určování indexu spokojenosti zákazníků.

  27. Definujte obecný model a základní složky nabídky hodnot pro zákazníka a jejich vazbu na výsledkové ukaz zákaznické perspektivy.

  28. Nakreslete a vysvětlete Porterův model procesní struktury podniku a obecný model hodnotového řetězce BSC. Jaké jsou hlavní přednosti modelu BSC vůči klasickému Porterovu modelu?

  29. Charakterizujte věcnou náplň inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.

  30. Objasněte postup měření výkonnosti inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.

  31. Popište postup měření průběžné doby trvání provozního procesu a kvality provozního procesu.

  32. Vysvětlete přístup k měření nákladů a produktivity provozního procesu.

  33. Specifikujte věcnou náplň perspektivy učení se a růst a její vazby na ostatní perspektivy.

  34. Vyjmenujte základní ukazatele pro měření zaměstnaneckých cílů a nakreslete a vysvětlete jejich kausální vztahy a vztahy na hlavní hybné síly.

  35. Vysvětlete metodiku měření ukazatele spokojenosti zaměstnanců.

  36. Vysvětlete princip a metodiku měření ukazatelů věrnosti a produktivity zaměstnanců.

  37. Popište hybné síly v oblasti učení se a růst, hlavní problémy a ukazatele pro měření procesu rekvalifikace zaměstnanců.

  38. Jak je možno měřit schopnosti inform. systému?

  39. Vysvětlete přístupy a vhodné ukazatele pro měření v oblasti pracovního klimatu podniku a formulujte své stanovisko k úrovni měřicích systémů v perspektivě učení se a růst.

  40. Jaké jsou základní dvě funkce strategického ukaz. systému pro měření výkonnosti podniku?

  41. Vysvětlete funkci výsledkových ukazatelů a ukazatelů hybných sil výkonnosti v ukaz. systémech pro měření realizace strategie.

  42. Jaké jsou zákl. bariéry efektivní implementace strategie v tradičních systémech strat. řízení?

  43. Nakreslete schéma základní struktury a vazeb nového systému strategického řízení, jehož rámec tvoří BSC.

  44. Jaké jsou dva základní přístupy ke komunikaci vize a strategie podniku?

  45. Jaké nástroje komunikace používáme pro komunikaci vize a strategie podniku?

  46. Jaké přístupy volíme pro utajení kritických částí strategie?

  47. Jaký časový postup propojení plnění ukazatelů BSC se systémem odměňování je vhodné volit?

  48. Jaké jsou bariéry alokace zdrojů pro strateg. iniciativy v ročních plánech a rozpočtech?

  49. Vysvětlete nutnost zařazení „strategických milníků“ do ročních plánů.

  50. Charakterizujte hierarchické plánovací a řídící systémy a jejich základní nedostatek.

  51. Jaké jsou charakteristické znaky nového přístupu ke strategickému řízení?

  52. Jaké jsou základní složky procesu strategického učení se?

  53. Jak se organizačně zajišťuje týmové posouzení strategie?

  54. Co znamená pojem „neustálé učení se“ ve dvojité zpětnovazební smyčce?

  55. Popište a vysvětlete cíle a etapy programu BSC.

  56. Vyjmenujte a charakt. 8 zákl. postupových kroků procesu tvorby a implementace BSC.

  57. Vysvětlete co je podstatou zhodnocení připravenosti fy a odsouhlasení zadání projektu.

  58. Vysvětlete co je v náplni 2. kroku - vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.

  59. Vysvětlete jak provádíme analýzu a doplnění základních strategických dokumentů.

  60. Vysvětlete postup rozšíření implem. BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.

  61. Vysvětlete přístup k zajištění plynulé integrace BSC do systému řízení podniku.

  62. Nakreslete schéma vazeb základních 9 kriterií modelu EFQM a vysvětlete jeho logiku. (+zvl)

  63. Definujte a charakterizujte základních 9 kriterií modelu EFQM.

  64. Definujte a vysvětlete význam sebehodnocení.

  65. Nakreslete schéma a vysvětlete algoritmus sebehodnocení.

  66. Vysvětlete rozdíl mezi sebehodnocením a auditem ISO.

  67. Vyjmenujte základní metody sebehodnocení doporučené EFQM.

  68. Vysvětlete podstatu a postup Metody maticového diagramu.

  69. Popište hlavní výhody a nevýhody Metody maticového diagramu.

  70. Definujte základní filozofie přístupu BSC a modelu EFQM a jejich rozdíly.

Témata, do kterých materiál patří