Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

26.Vysvětlete postupové kroky při určování indexu spokojenosti zákazníků.

Spokojenost zákazníků roste, jestliže roste hodnota pro zákazníka u výrobků a služeb, které mu podnik nabízí.

Kroky:1)prověření identifikace a klasifikace cílových skupin zákazníků 2)opatření měkkých dat o spokojenosti zákazníků (zobrazují mínění, hlediska a pocity zákazníků) 3)soustředění tvrdých dat pro hodnocení spokojenosti zákazníků (tvrdá data získaná na základě hodnot výsledkových ukazatelů tržního podílu, věrnosti zák. a akvizice nových zák. umožňují zjišťovat a kvantifikovat, jak se zák. skutečně chovají) 4)vyhodnocení indexu spokojenosti zákazníků (Isz by měl být založen z cca 50-60% na tvrdých ukaz. a z cca 40-50% na měkkých; výpočet by měl být prováděn alespoň 2x do roka; měl by být omezen na druh výr/služeb podle místa podniku; měl by být srozumitelný pro zaměstnance na všech hier. stup.)

27.Definujte obecný model a základní složky nabídky hodnot pro zákazníka a jejich vazbu na výsledkové ukaz. zákaznické perspektivy. 69

Vlastnosti výrobku a služeb: -rozdílné cílové segmenty zákazníků, krajnosti – segment I a segment II, -subjektivní charakter hodnoty pro zákazníka (měkká data), -nutnost zaměření výrobku, nebo služby na cílový segment tvrdá data: Cenové srovnávání s konkurencí. Srovnávání funkčnosti a jakosti. Cena rozhodující faktor. Kvalita – existenční nezbytnost. Nové přístupy – hodnocení nákladů s ziskovosti zákazníků, hodnocení dodavatelů. Čas-Doba reakce – se postupně stává hlavním nástrojem konkurenčního boje. V některých oborech se hodnotí časová spolehlivost dodávek. Efektivní benchmarking se ukazuje jako životní nutnost. Vztahy se zákazníky – rozhoduje kvalifikovanost, schopnost a motivace pracovníků marketingu, prodeje a servisu. Nové možnosti v oblasti informačních systémů. Nové formy vztahů s dodavateli a odběrateli. Problematika elektronického obchodu. Image a pověst podniku – možnosti cílené reklamy v masových mediích. Reklamní akce a kampaně pro zdůraznění předností a odlišností vůči konkurenci. Měřítkem úspěšnosti procesu budování image a pověsti firmy je možnost stanovení vyšších cen bez poklesu výše prodeje

28.Nakreslete a vysvětlete Porterův model procesní struktury podniku a obecný model hodnotového řetězce BSC. Jaké jsou hlavní přednosti modelu BSC vůči klasickému Port. modelu?

Porterův model procesní struktury

popis:

-prvních 5 řádků=podpůrné činnosti

-spodních 5 čtverců=primární činnosti

-šipka vpravo (shrnuje všechny řádky)=Marže

Obecný model hodnotového řetězce BSC

Inovační proces Provozní proces Poprodejní servis

Porterův model soustřeďuje pozornost manažerů na primární provozní procesy (výroba,logistika), což vede k zúžení možností reagovat na požadavky zákazníků, protože do sledování nebyl zařazen inovační proces. Model BSC zahrnuje odhalení současných i buducích potřeb zákazníků a výzkum a vývoj nových způsobů jejich uspokojování.

Témata, do kterých materiál patří