ZK-RPV
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1. Popište Porterovy modely pěti konkurenčních sil a tří zákl. konkurenčních strategií.
5sil-zájemci o vstup do odvětví, dodavatelé, substituty, odběratelé, konkurenti v odvětví (uprostřed) ..hrozby x síly
-diferenciace, nejlepší pozice z hlediska nákladů, specializace (v tab. vodorovně=jedinečnost vnímaná zákazníkem, nízké náklady ..svisle=odvětví, pouze dílčí segment)
2. Funkční dokonalost
- je schopnost firmy vytvářet a udržovat konkurenční výhody. Základem je udržovat v souladu-potřeby zákazníků,nabídku výrobků a služeb,distribuční systém,provozní náklady
3. Nedostatek fin.ukazatelů - fin inform. odrážejí důsledky rozhodnutí min obd. a jejich vývoj je ovliv. celou řadou vlivů.
Úloha nefin ukaz. - doplňovat fin. ukazatele a zdokonalovat tak vývoj systémů měření výkonnosti podniku.
4. Jaké jsou základní principy přístupu Balanced
Scorecard?
-ukazatele vychází ze strategických cílů, -méně je více – měříme malý počet klíčových veličin, -vyváženost ukazatelového systému, -ukazatele musí být vytvořeny pro všechny organizační úrovně ve vzájemné návaznosti, -ukazatelový systém se musí měnit se změnami vnějších podmínek a strategie.
5. Jaké jsou základní principy EFQM modelu excelence?
model má 9 hlavních –viz. obr. a 32 dílčích kriterií,
• model bude každé 2 roky přezkoumáván a aktualizován z hlediska jeho komplexnosti a vhodnosti,
• pro kvantitativní vyhodnocování požadavků modelu je využíván logický rámec,
• EFQM MODEL Exelence je v řadě zemí, včetně ČR základem pro oceňování firem národními cenami za jakost.
• EFQM Model Exelence má obecný charakter a je aplikovatelný ve všech druzích firem bez ohledu na jejich velikost a charakter nabízených produktů.
Logika EFQM Modelu:
Vychází z předpokladu,že vynikajících výsledků může podnik dosáhnout za následujících podmínek:
• maximální spokojenosti externích zákazníků,
• spokojenosti vlastních zaměstnanců,
• respektování podstatného okolí.
6. Formulujte definici benchmarkingu.
Definice : -Benchmarking je soustavný systematický proces, zaměřující se na porovnávání vlastního podniku se špičkovými společnostmi. –Porovnávají se hospodářské výsledky, struktury, interní procesy a jejich efektivnost, kvalita a konkurenceschopnost produktů a služeb s cílem zdokonalení vlastní firmy. Funkce: Benchmarking je vyšší stupeň konkurenční analýzy: -analýza výrobků a služeb z hlediska kvality a nákladů, -ekonomická a finanční analýza konkurenčních podniků, -analýza přístupu zákazníků a dodavatelů.
7. Jaké je organizační začlenění benchmarkingu do systému řízení podniku?
-zavedení benchmarkingu je nutno zařadit do soustavy strategických cílů podniku, -pro realizaci cíle formulovat strategickou operaci - projekt zavedení benchmarkingu, -zpracovat akční plán realizace projektu, -provádět pravidelnou kontrolu plnění postupu realizace projektu, -klíčovou úlohu při zavedení benchmarkingu má vytvoření marketingového informačního systému.