ZK-RPV
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Nakreslete schema principu transformace vize a strategie do ukazatelového systému BSC.
Finanční oblast: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil
Zákazníci a trhy: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil
Interní procesy: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil
Potenciály: 1.Cíle, 2.Ukaz. výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil
Vize a strategie – uprostřed.
15. Specifikujte očekávané efekty a beriéry zavedení BSC do systému řízení podniku.
efekty-ukazatelový systém BSC umožní průběžnou kontrolu plnění strategických cílů pomocí kontroly plnění výkonových ukazatelů prováděcích plánů
-BSC umožní efektivní komunikaci všech organizačních jednotek podniku při realizaci strategie a realizuje zpětnou vazbu pro možnost přizpůsobení cílů organizačních jednotek i jednotlivců cílům firmy
-BSC soustřeďuje pozornost managementu i všech ostatních pracovníků podniku na plnění strategie
bariéry-v podnicích není soustavně prováděn benchmarking a chybí hlubší znalost konkurence a trhu. Nejsou soustavně vytvářeny a naplňovány marketingové informační systémy.
-strategické řízení podniku má formální a kampaňovitý charakter (vize jsou velmi vágní a strategické cíle jsou formulovány obecně)
-v důsledku obecně formulovaných cílů jsou investice nutné pro realizaci strategie vynakládány bez vazby na strategii podle uvážení managementu
-strategie není komunikována v rámci celého podniku a chybí motivace pracovníků pro její plnění
-dlouhodobě zanedbávaná problematika lidských zdrojů začíná být kritickým faktorem dalšího rozvoje (podmínkou efektivnosti rozvoje podniku je dosažení dohody o rozdělení vytvořené hodnoty mezi zákazníky, vlastníky, zaměstnance a dodavatele)
16.Jaké jsou charakt. znaky efektivních ukaz. systémů pro měření výkonnosti podniku?
-ukazatele musí vycházet z kritických faktorů úspěchu str.cílů,
-méně je více (měříme malý počet klíčových veličin),
-ukazatelový systém musí být vyvážený,
-ukazatele musí být vytvořeny pro všechny org úrovně fy,
-ukazatelové systémy se musí měnit se změnou strategie a podmínek okolí.
17. Vysvětlete přístup k vyvážení ukaz. systému.
-systém musí vyvažovat externě orientované ukazatele vyjadřující zájmy zákazníků a vlastníků s ukazateli výkonnosti interních procesů, inovací a rozvoje kvalifikace a spokojenosti pracovníků; dále musí být vyvžovány na minulost zaměřené výsledkové ukazatele s ukazateli hybných sil výkonnosti zaměřenými do budoucnosti.
18.Jaký je maximální doporučený počet ukazatelů?
Ukaz systém by měl obsahovat max 16-25 ukazatelů;nikdo nemůže řídit a sledovat větší počet proměnných veličin. 4-6 na oblast.
19.Jaké jsou základní strategické perspektivy podniku, které určují horizontální strukturu ukazatelů?