Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Nakreslete schema principu transformace vize a strategie do ukazatelového systému BSC.

Finanční oblast: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil

Zákazníci a trhy: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil

Interní procesy: 1.Cíle, 2.Ukazatele výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil

Potenciály: 1.Cíle, 2.Ukaz. výsledkové, 3.Ukazatele hybných sil

Vize a strategie – uprostřed.

15. Specifikujte očekávané efekty a beriéry zavedení BSC do systému řízení podniku.

efekty-ukazatelový systém BSC umožní průběžnou kontrolu plnění strategických cílů pomocí kontroly plnění výkonových ukazatelů prováděcích plánů

-BSC umožní efektivní komunikaci všech organizačních jednotek podniku při realizaci strategie a realizuje zpětnou vazbu pro možnost přizpůsobení cílů organizačních jednotek i jednotlivců cílům firmy

-BSC soustřeďuje pozornost managementu i všech ostatních pracovníků podniku na plnění strategie

bariéry-v podnicích není soustavně prováděn benchmarking a chybí hlubší znalost konkurence a trhu. Nejsou soustavně vytvářeny a naplňovány marketingové informační systémy.

-strategické řízení podniku má formální a kampaňovitý charakter (vize jsou velmi vágní a strategické cíle jsou formulovány obecně)

-v důsledku obecně formulovaných cílů jsou investice nutné pro realizaci strategie vynakládány bez vazby na strategii podle uvážení managementu

-strategie není komunikována v rámci celého podniku a chybí motivace pracovníků pro její plnění

-dlouhodobě zanedbávaná problematika lidských zdrojů začíná být kritickým faktorem dalšího rozvoje (podmínkou efektivnosti rozvoje podniku je dosažení dohody o rozdělení vytvořené hodnoty mezi zákazníky, vlastníky, zaměstnance a dodavatele)

16.Jaké jsou charakt. znaky efektivních ukaz. systémů pro měření výkonnosti podniku?

-ukazatele musí vycházet z kritických faktorů úspěchu str.cílů,

-méně je více (měříme malý počet klíčových veličin),

-ukazatelový systém musí být vyvážený,

-ukazatele musí být vytvořeny pro všechny org úrovně fy,

-ukazatelové systémy se musí měnit se změnou strategie a podmínek okolí.

17. Vysvětlete přístup k vyvážení ukaz. systému.

-systém musí vyvažovat externě orientované ukazatele vyjadřující zájmy zákazníků a vlastníků s ukazateli výkonnosti interních procesů, inovací a rozvoje kvalifikace a spokojenosti pracovníků; dále musí být vyvžovány na minulost zaměřené výsledkové ukazatele s ukazateli hybných sil výkonnosti zaměřenými do budoucnosti.

18.Jaký je maximální doporučený počet ukazatelů?

Ukaz systém by měl obsahovat max 16-25 ukazatelů;nikdo nemůže řídit a sledovat větší počet proměnných veličin. 4-6 na oblast.

19.Jaké jsou základní strategické perspektivy podniku, které určují horizontální strukturu ukazatelů?

Témata, do kterých materiál patří