Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

41.Vysvětlete funkci výsledkových ukazatelů a ukazatelů hybných sil výkonnosti v ukaz. sys. pro měření real. str.

Každý měřící systém musí obsahovat dva druhy ukazatelů: -výsledkové ukazatele, -ukazatele hybných sil.

Výsledkové ukazatele = zpožděné indikátory

Vyjadřují konečné dosažené výsledky.

Klíčové pro vyjádření a měření konečných cílů.

Příklady:Zisk,tržby,tržní podíl atd.

Ukazatele hybných sil = předstižené indikátory

Vyjadřují a měří reálnost budoucích cílů.

Příklady: Produktivita, hodnota pro zákazníka, kvalifikace pracovníků, doba výrobního cyklu.

Zásada: počet výsledkových ukazatelů a ukazatelů hybných sil výkonnosti by měl být v měřícím systému vyvážen.

42.Jaké jsou zákl. bariéry efektivní implementace strategie v tradičních systémech strateg. řízení?

1)neuskutečnitelná vize a strategie (podnik není schopen transformovat vizi a strategii do konkrétní podoby), 2)nepropojení strategie s cíli týmů a jednotlivců (není propracována vertikální struktura ukazatelového měřícího sys. a cíle útvarů nemají návaznost na strategické cíle podniku), 3)nepropojení strategie s dlouhodobou a krátkodobou alokací zdrojů, 4)existence pouze taktické, nikoliv strategické zpětné vazby (nedostatečná zpětná vazba týkající se způsobu a funkčnosti zavádění strategie)

-existence těchto bariér byla potvrzena průzkumy autorů BSC

-tyto bariéry mohou být odstraněny integrací BSC do nového systému strategického řízení

43.Nakreslete schéma základní struktury a vazeb nového systému strategického řízení, jehož rámec tvoří BSC.

1)strategie je výchozím bodem celého manažerského procesu; sdílená vize je základem procesu strategického učení se

2)angažovanost na plnění cílů postupuje shora dolů; vzdělávání a otevřená komunikace strategie jsou základem pro posilování zaměstnanců; odměňování je propojeno se strat.

3)jsou stanoveny a přijaty záměry; jsou jasně určeny strategické iniciativy; podle strategie jsou přiřazeny investice; roční rozpočty jsou porpojeny s dlouhodobými plány.

4)týmy se účastní řešení problémů; vývoj strategie je spojitý proces; k testování hypotéz na nichž je strategie postavena, je použit systém zpětné vazby

44.Jaké jsou dva základní přístupy ke komunikaci vize a strategie podniku?

1.Utajení strategie (centrální řízení a kontrola)

2.Komunikace strategie se všemi zaměstnanci - hledání způs. efektivní realizace strategie s aktivním přispěním zaměstnan.

IDEÁLNÍ PŘÍPAD - všichni chápou strategii a způsob, jakým každý přispívá k plnění strategických cílů.

45.Jaké nástroje komunikace používáme pro komunikaci vize a strategie podniku?

• Prohlášení vrcholového vedení.

• Neformální setkání.

• Videoprogramy.

• Podnikové noviny.

• Speciální brožury.

46.Jaké přístupy volíme pro utajení krit. částí strategie?

Témata, do kterých materiál patří