ZK-RPV
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
41.Vysvětlete funkci výsledkových ukazatelů a ukazatelů hybných sil výkonnosti v ukaz. sys. pro měření real. str.
Každý měřící systém musí obsahovat dva druhy ukazatelů: -výsledkové ukazatele, -ukazatele hybných sil.
Výsledkové ukazatele = zpožděné indikátory
Vyjadřují konečné dosažené výsledky.
Klíčové pro vyjádření a měření konečných cílů.
Příklady:Zisk,tržby,tržní podíl atd.
Ukazatele hybných sil = předstižené indikátory
Vyjadřují a měří reálnost budoucích cílů.
Příklady: Produktivita, hodnota pro zákazníka, kvalifikace pracovníků, doba výrobního cyklu.
Zásada: počet výsledkových ukazatelů a ukazatelů hybných sil výkonnosti by měl být v měřícím systému vyvážen.
42.Jaké jsou zákl. bariéry efektivní implementace strategie v tradičních systémech strateg. řízení?
1)neuskutečnitelná vize a strategie (podnik není schopen transformovat vizi a strategii do konkrétní podoby), 2)nepropojení strategie s cíli týmů a jednotlivců (není propracována vertikální struktura ukazatelového měřícího sys. a cíle útvarů nemají návaznost na strategické cíle podniku), 3)nepropojení strategie s dlouhodobou a krátkodobou alokací zdrojů, 4)existence pouze taktické, nikoliv strategické zpětné vazby (nedostatečná zpětná vazba týkající se způsobu a funkčnosti zavádění strategie)
-existence těchto bariér byla potvrzena průzkumy autorů BSC
-tyto bariéry mohou být odstraněny integrací BSC do nového systému strategického řízení
43.Nakreslete schéma základní struktury a vazeb nového systému strategického řízení, jehož rámec tvoří BSC.
1)strategie je výchozím bodem celého manažerského procesu; sdílená vize je základem procesu strategického učení se
2)angažovanost na plnění cílů postupuje shora dolů; vzdělávání a otevřená komunikace strategie jsou základem pro posilování zaměstnanců; odměňování je propojeno se strat.
3)jsou stanoveny a přijaty záměry; jsou jasně určeny strategické iniciativy; podle strategie jsou přiřazeny investice; roční rozpočty jsou porpojeny s dlouhodobými plány.
4)týmy se účastní řešení problémů; vývoj strategie je spojitý proces; k testování hypotéz na nichž je strategie postavena, je použit systém zpětné vazby
44.Jaké jsou dva základní přístupy ke komunikaci vize a strategie podniku?
1.Utajení strategie (centrální řízení a kontrola)
2.Komunikace strategie se všemi zaměstnanci - hledání způs. efektivní realizace strategie s aktivním přispěním zaměstnan.
IDEÁLNÍ PŘÍPAD - všichni chápou strategii a způsob, jakým každý přispívá k plnění strategických cílů.
45.Jaké nástroje komunikace používáme pro komunikaci vize a strategie podniku?
• Prohlášení vrcholového vedení.
• Neformální setkání.
• Videoprogramy.
• Podnikové noviny.
• Speciální brožury.
46.Jaké přístupy volíme pro utajení krit. částí strategie?