ZK-RPV
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
29.Charakterizujte věcnou náplň inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.
inovační proces-v jeho rámci zkoumá podnik vývoj potřeb zákazníků a na tomto základě organizuje výzkum a vývoj nových výrobků/služeb, které tyto potřeby uspokojují; provozní proces-zabezoečuje výrobu a prodej výrobků/služeb zákazníkům (bezporuchový provoz, dodržování kvality a termínů dodávek a snižování prov.N jsou důležitýmy faktory spokojenosti zákazníka); poprodejní servis-zprostředkovává podnkiku poskytnutí hodnot zákazníkovi a tím i výhodu v konk. boji.Je důležitý u prodeje složitých a drahých systémů.
30.Objasněte postup měření výkonnosti inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.
inovační pr-1)Identifikace trhu (nové trhy, zákazníci, potřeby a preference zák.) 2)Výzkum a vývoj-nových výr/služeb
ukazatele vhodné k měření-%prodeje nových výr. z celkového prodeje; %prodeje nových výr. chráněných patenty; časové porovnání uvedení nového výrobku na trh v porovnání s plánem a konkurencí; poměr provozního zisku nového výr. a N na výzkum a vývoj; doba zvratu vývoje produktu (čas potřebný na inovační proces a prodej produktu do doby, kdy zisk pokryje vývojové náklady)
provozní pr. – relizuje krátkodobé vytváření hodnoty v podniku; začíná objednávkou zákazníka a končí dodávkou výr/služby; měření a vyhodnocování následujících veličin=průběžné doby trvání procesu; kvality procesu; nákladů procesu; produktivity procesu
poprodejní servis – zahrnují záruční i nezáruční opravy, příjem vrácených produktů, vyřizování reklamací a stížností; ukazatele vhodné pro měření výkonnosti popr. servisu=doba odezvy na požadavky zákazníků; počet reklamací na práci servisu; průměrná cena opravy
31.Popište postup měření průběžné doby trvání provoz. procesu a kvality provozního procesu.
průběžná doba – začátek cyklu může být měřen od okamžiku, kdy 1)je přijata objednávka od zákazníka 2)objednávka od zákazníka je naplánována do výroby 3)pro výrobu jsou objednány suroviny; Konec cyklu může být měřen od okamžiku, kdy 1)je výroba podle objednávky ukončena 2)je objednané zboží ve skladu připraveno k odeslání 3)je objednané zboží odesláno 4)je objednané zboží přijato zákaz.
-každá fa musí přesně stanovit způsob měření doby cyklu, naměřené hodnoty vyhodnocovat a navrhovat opatření ke sníž.
-podniky zabývající se zkracováním výr.cyklu používají ukazatel Efektivnost výr.cyklu=(doba zpracování/doba průchodu)*100 [%]
kvalita provoz. procesu. – pro měření jakosti provozního procesu jsou používány následující ukazatele: 1)počet reklamací 2)úspěšnost, tj. %výrobků dokončených bez závad 3)náklady vynaložené na opravy a odstranění závad vzniklých v průběhu výrobního procesu