Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

29.Charakterizujte věcnou náplň inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.

inovační proces-v jeho rámci zkoumá podnik vývoj potřeb zákazníků a na tomto základě organizuje výzkum a vývoj nových výrobků/služeb, které tyto potřeby uspokojují; provozní proces-zabezoečuje výrobu a prodej výrobků/služeb zákazníkům (bezporuchový provoz, dodržování kvality a termínů dodávek a snižování prov.N jsou důležitýmy faktory spokojenosti zákazníka); poprodejní servis-zprostředkovává podnkiku poskytnutí hodnot zákazníkovi a tím i výhodu v konk. boji.Je důležitý u prodeje složitých a drahých systémů.

30.Objasněte postup měření výkonnosti inovačního procesu, provozního procesu a poprodejního servisu.

inovační pr-1)Identifikace trhu (nové trhy, zákazníci, potřeby a preference zák.) 2)Výzkum a vývoj-nových výr/služeb

ukazatele vhodné k měření-%prodeje nových výr. z celkového prodeje; %prodeje nových výr. chráněných patenty; časové porovnání uvedení nového výrobku na trh v porovnání s plánem a konkurencí; poměr provozního zisku nového výr. a N na výzkum a vývoj; doba zvratu vývoje produktu (čas potřebný na inovační proces a prodej produktu do doby, kdy zisk pokryje vývojové náklady)

provozní pr. – relizuje krátkodobé vytváření hodnoty v podniku; začíná objednávkou zákazníka a končí dodávkou výr/služby; měření a vyhodnocování následujících veličin=průběžné doby trvání procesu; kvality procesu; nákladů procesu; produktivity procesu

poprodejní servis – zahrnují záruční i nezáruční opravy, příjem vrácených produktů, vyřizování reklamací a stížností; ukazatele vhodné pro měření výkonnosti popr. servisu=doba odezvy na požadavky zákazníků; počet reklamací na práci servisu; průměrná cena opravy

31.Popište postup měření průběžné doby trvání provoz. procesu a kvality provozního procesu.

průběžná doba – začátek cyklu může být měřen od okamžiku, kdy 1)je přijata objednávka od zákazníka 2)objednávka od zákazníka je naplánována do výroby 3)pro výrobu jsou objednány suroviny; Konec cyklu může být měřen od okamžiku, kdy 1)je výroba podle objednávky ukončena 2)je objednané zboží ve skladu připraveno k odeslání 3)je objednané zboží odesláno 4)je objednané zboží přijato zákaz.

-každá fa musí přesně stanovit způsob měření doby cyklu, naměřené hodnoty vyhodnocovat a navrhovat opatření ke sníž.

-podniky zabývající se zkracováním výr.cyklu používají ukazatel Efektivnost výr.cyklu=(doba zpracování/doba průchodu)*100 [%]

kvalita provoz. procesu. – pro měření jakosti provozního procesu jsou používány následující ukazatele: 1)počet reklamací 2)úspěšnost, tj. %výrobků dokončených bez závad 3)náklady vynaložené na opravy a odstranění závad vzniklých v průběhu výrobního procesu

Témata, do kterých materiál patří