Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

8. Jaké jsou základní etapy procesu benchmarkingu?

-Rozhodnutí co podrobit průzkumu. -Určení partnerů pro benchmarking. -Sběr informací. -Analýza informací – formulace výsledků srovnávání a možností zlepšení. –Realizace návrhů na zdokonalení struktury a fungování firmy.

  1. Co je hlavním úkolem 1. etapy?

Dvě hlediska zkoumání: -interní → výkonnost, -externí → očekávání zákazníků. Dvě možnosti postupu: -zkoumání celé firmy, -zkoumání vybraných částí firmy.

Rychlost výsledků → vybrané oblasti . Je nezbytné předem určit pro jednotlivé oblasti faktory výkonnosti a ukazatele, kterými je budeme měřit. Příklad výběru oblastí: -výrobky, služby, zákazníci a trhy, -inovační procesy, -provozní procesy, -ekonomika a finance.

Ukončení 1. etapy – zpracování studie: -návrh zkoumaných oblastí, -návrh hlavních faktorů výkonnosti vybraných oblastí včetně ukazatelových systémů pro měření, -návrh stupně rozlišovací úrovně zkoumání.

  1. Co je náplní 2.etapy?

Pojmy: -Interní benchmarking, -Externí benchmarking, -Funkční benchmarking. Strategie → dosažení úrovně světové špičky. Partneři → firmy představující světovou špičku oboru.

Hlavní problém → navázání otevřených vztahů s konkurencí. Řešení → firmy na jiných trzích, → vzájemně výhodné aliance, → zaměření na funkční marketing. Potřeba zkušených vyjednavačů: -znalost jazyka a národní i podnikové kultury, -vzbuzovat důvěru, -schopnost hledat a najít kompromis.

Etika benchmarkingu → vzájemně adekvátní výměna informací. Odmítnutí partnera je nutno přijmout. Výběr vhodných partnerů je závislý na dostupnosti inf. a proto může dojít ke změně výběru partnera i v průběhu 3. etapy.

11. Co musíme vykonat v rámci 3. etapy?

Současná etapa – budování marketingové inf. systémy (MIS). Struktura a obsah MIS: 1.Subjekty trhu: -zákazníci, konkurenti, dodavatelé, obchodní partneři, ostatní. 2.Objekty trhu: -produkty (vlastní, cizí), služby (vlastní, cizí ). 3.Trh: -struktura, kapacita, podíly, růst, segmentace. 4.Teritoria: -základní informace, legislativa, daně, cla, technologie, kontakty. Příklad úspěšného softwarového řešení – MIS Leonardo. Rozhodující faktor úspěšné funkce MIS – organizační zabezpečení sběru inf. a úroveň podnikové kultury. Forma sběru inf. od partnerů: -zpracovat dotazníky včetně definic a vysvětlivek, -vyplnit dotazníky informacemi o vlastní firmě, -získat výměnou vyplněné dotazníky od partnerů. V závěru 3. Etapy: -vytvoříme databázi s hodnocením vlastní firmy, -uložíme inf. získané z dotazníků od partnerů, -shromáždíme inf. o partnerech z cizích zdrojů, -zkontrolujeme a ověříme všechny informace. Zásada: Vždy začít u vlastní firmy.

12. Jaká je základní náplň 4. a 5. etapy procesu benchm.?

Hlavní postupové kroky: 1.Třídění a organizování informací, 2.Kvalitativní kontrola informací, 3.Zahrnutí vlivu nesrovnatelných faktorů, 4.Zjištění výkonnostních rozdílů, 5.Zpracování závěrečné zprávy, 6.Zpracování analýz „vyrábět, nebo koupit“. Možná struktura závěrečné zprávy: 1.Popis časového a věcného průběhu projektu, 2.Dokumentace analýzy, 3.Kvantif. zjištěných rozdílů ve výkonnosti včetně určení jejich příčin, 4.Vytypování oblastí, nebo procesů, pro které by měl být zpracován realizační projekt, 5.Doporučení pro další rozvoj benchmarkingu. Analýzy „vyrábět, nebo koupit“ – rozhodnutí před realizační fází zda má smysl rozvíjet všechny oblasti se slabou výkonností, nebo bude efe. outsourcing. Rozdíl v produktivitě českých podniků oproti zahraniční konkurenci byl způsoben do značné míry nízkou úrovní outsoucingu.

Témata, do kterých materiál patří