Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Zavedení Balanced Scorecard v celém podniku probíhá principálně ve dvou směrech:

-Horizontálně: propojení dalších podnikových jednotek na stejné úrovni

-Vertikálně: propojení dalších úrovní řízení (tzv. rozšíření shora dolů).

Konkrétní provedení rozšíření závisí na schválené struktuře projektu implementace

61.Vysvětlete přístup k zajištění plynulé integrace BSC do systému řízení podniku.

Měřící rámec BSC by měl být ve 2. etapě projektu BSC využit při vývoji nového systému strategického řízení, který umožňuje získat zpětnou vazbu o implementované strategii a realizovat proces strategického učení se zaměřený na přizpůsobení – změnu strategie na nové podmínky okolí.

Je zapotřebí – strategický controlling, integrace BSC do str. a oper. plánování, do systému reportingu, do systému řlz.

62.Nakreslete schéma vazeb základních 9 kriterií modelu EFQM a vysvětlete jeho logiku.

Logika-vychází z předpokladu, že vynikajících výsledků org. může být dosaženo pouze za podmínky maximální spokojenosti externích zákazníků, vlastních zam. a při respektování okolí. Prvních 5 kritérií doporučuje, jak by mělo být v organizaci postupováno (přístupy, metody, nástroje) za účelem maximalizace výsledků. Výsledková kritéria ukazují, co už bylo organizací dosaženo ve všech oblastech činnosti.

63.Definujte a charakterizujte základních 9 kriterií modelu EFQM.

1)Vedení-jak manažeři rozvíjejí a podporují naplnění mise a vize, rozvíjejí hodnoty nutné pro dlouh. úspěch a jak jsou tyto implementovány prostř. vhodných aktivit a chování.

2)Politika a strategie-Jak organizace implementuje svou vizi a misi díky jasné strategii orientované na zájmy zainteresovaných stran za podpory vhodné politiky, plánů, cílů a procesů.

3)Lidé-jak org. řídí, rozvíjí a uvolňuje znalosti a celkový potenciál svých zaměstnanců a jak tyto aktivity plánuje v zájmu podpory své politiky a strategie.

4)Partnerství a zdroje-jak org. plánuje a řídí své vnější partnerské vztahy a interní zdroje v zájmu podpory své politiky a strategie i v zájmu efektivního vykonávání procesů.

5)Procesy-jak org. navrhuje, řídí a zlepšuje své procesy v zájmu politiky a strategie i v zájmu uspokojování zákazníků a jak generuje zvyšování hodnoty pro zákazníky a další strany.

6)Výyledky vzhledem k zákazníkům-čeho org. dosahuje ve vztahu k externím zákazníkům.

7)Výsledky vzhledem k zaměstnancům-čeho org. dosahuje ve vztahu ke svým zaměstnancům.

8)Výsledky vzhledem ke společnosti-čeho org. dosahuje ve vztahu k mísní, národní a mezinárodní komunitě.

9)Klíčové výsledky výkonnosti-čeho organizace dosahuje s ohledem na plánovanou výkonnost.

64.Definujte a vysvětlete význam sebehodnocení.

SEBEHODNOCENÍ je všezahrnující systematický a pravidelný proces přezkoumávání činnosti organizace a jejich výsledků na bázi modelu excelence. Cílem je odhalení silných a slabých stránek firmy,přičemž slabé stránky jsou chápány jako příležitost ke zlepšování.

Témata, do kterých materiál patří