ZK-RPV
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
56.Vyjmenujte a charakterizujte osm základních postupových kroků procesu tvorby a implementace BSC.
1. Zhodnocení připravenosti firmy, formulace a odsouhlasení zadání projektu.
2. Vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.
3. Analýza a doplnění základních strategických dokumentů.
4. Odvození klíčových strategických cílů a návrh měrných veličin - ukazatelů.
5. Stanovení cílových hodnot ukazatelů a návrh souboru strategických operací.
6. Sjednocení systémových měření pro ISO 9000/2000 a BSC.
7. Rozšíření implementace BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.
8. Zajištění plynulé integrace BSC do systému řízení podniku.
57.Vysvětlete co je podstatou zhodnocení připravenosti firmy a odsouhlasení zadání projektu.
Poradenská firma provede rychlou analýzu úrovně systému řízení včetně manažerského informačního systému. Zhodnotí schopnosti a potenciál podniku na zvládnutí projektu implementace BSC.
V diskuzi s vrcholovým vedením podniku zjistí vztah vedení k projektu a možnosti přímé komunikace.
Po vzájemném rozhodnutí realizovat projekt zpracuje odborný konzultant ve spolupráci se svými spolupracovníky věcný a časový rozsah projektu, plánované činnosti a výstupy, které budou dodány. Toto projektové zadání je pak prostudováno, dopracováno a odsouhlaseno.
58.Vysvětlete co je v náplni 2. kroku - vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.
Náplní tohoto postupového kroku jsou následující skupiny činností:
-vytvoření projektového týmu a jeho proškolení,
-určení architektury měření,
-zpracování plánu implementace projektu,
-zajištění potř. infos, komunikace a participace na projektu,
-zohlednění kritických faktorů úspěchu realizace projektu.
59.Vysvětlete jak provádíme analýzu a doplnění základních strategických dokumentů.
Analýza dokumentů představuje první nutný krok.
Analýza stávajících podkladů zabraňuje duplicitním pracím a poskytuje rychlý přehled o stavu strategie. Rozhovory s vedoucími pracovníky mají zvlášť vysoký význam.
Osvědčily se workshopy, které umožňují vzájemné porovnání různých názorů na strategii a individuálních odhadů týkajících se podniku a trhu a v konečném důsledku umožňují tyto názory a odhady vzájemně sladit.
Musíme zajistit vyváženou tvorbu strategie. Je třeba dbát na obsahové a finanční dimenze, stejně jako na interní a externí úhel pohledu.
V mnoha podnicích je tvorba strategie pod přílišným vlivem finančních hledisek.
60.Vysvětlete postup rozšíření implementace BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.
Rozšíření BSC na všechny organizační jednotky slouží k zajištění realizace vizí a strategií v celém podniku. Díky procesně orientované tvorbě rozšíření BSC se výrazně přispívá ke strategickému učení se na všech hierarchických úrovních. BSC se tak stává velmi důležitým nástrojem komunikace a učení. V podniku tedy není jediná BSC, ale celý systém vzájemně propojených BSC rozprostírající se na různých hierarchických úrovních.