Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK-RPV

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (178.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

56.Vyjmenujte a charakterizujte osm základních postupových kroků procesu tvorby a implementace BSC.

1. Zhodnocení připravenosti firmy, formulace a odsouhlasení zadání projektu.

2. Vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.

3. Analýza a doplnění základních strategických dokumentů.

4. Odvození klíčových strategických cílů a návrh měrných veličin - ukazatelů.

5. Stanovení cílových hodnot ukazatelů a návrh souboru strategických operací.

6. Sjednocení systémových měření pro ISO 9000/2000 a BSC.

7. Rozšíření implementace BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.

8. Zajištění plynulé integrace BSC do systému řízení podniku.

57.Vysvětlete co je podstatou zhodnocení připravenosti firmy a odsouhlasení zadání projektu.

Poradenská firma provede rychlou analýzu úrovně systému řízení včetně manažerského informačního systému. Zhodnotí schopnosti a potenciál podniku na zvládnutí projektu implementace BSC.

V diskuzi s vrcholovým vedením podniku zjistí vztah vedení k projektu a možnosti přímé komunikace.

Po vzájemném rozhodnutí realizovat projekt zpracuje odborný konzultant ve spolupráci se svými spolupracovníky věcný a časový rozsah projektu, plánované činnosti a výstupy, které budou dodány. Toto projektové zadání je pak prostudováno, dopracováno a odsouhlaseno.

58.Vysvětlete co je v náplni 2. kroku - vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.

Náplní tohoto postupového kroku jsou následující skupiny činností:

-vytvoření projektového týmu a jeho proškolení,

-určení architektury měření,

-zpracování plánu implementace projektu,

-zajištění potř. infos, komunikace a participace na projektu,

-zohlednění kritických faktorů úspěchu realizace projektu.

59.Vysvětlete jak provádíme analýzu a doplnění základních strategických dokumentů.

Analýza dokumentů představuje první nutný krok.

Analýza stávajících podkladů zabraňuje duplicitním pracím a poskytuje rychlý přehled o stavu strategie. Rozhovory s vedoucími pracovníky mají zvlášť vysoký význam.

Osvědčily se workshopy, které umožňují vzájemné porovnání různých názorů na strategii a individuálních odhadů týkajících se podniku a trhu a v konečném důsledku umožňují tyto názory a odhady vzájemně sladit.

Musíme zajistit vyváženou tvorbu strategie. Je třeba dbát na obsahové a finanční dimenze, stejně jako na interní a externí úhel pohledu.

V mnoha podnicích je tvorba strategie pod přílišným vlivem finančních hledisek.

60.Vysvětlete postup rozšíření implementace BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.

Rozšíření BSC na všechny organizační jednotky slouží k zajištění realizace vizí a strategií v celém podniku. Díky procesně orientované tvorbě rozšíření BSC se výrazně přispívá ke strategickému učení se na všech hierarchických úrovních. BSC se tak stává velmi důležitým nástrojem komunikace a učení. V podniku tedy není jediná BSC, ale celý systém vzájemně propojených BSC rozprostírající se na různých hierarchických úrovních.

Témata, do kterých materiál patří