Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ekonomika podniku - Otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (737.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • kvantitativní hledisko (váha, výška, obvod prsou, velikost nohy)

  • kvalitativní hledisko (zdravotní stav, kvalita vlasů, typ pleti,…)

Behaviorální segmentace - zákazníci se rozdělují do skupin podle nákupního chování (příčiny chování, stupeň připravenosti ke koupi, frekvence nákupu, míra užívání, připravenost k nákupu, nákupní příležitost, znalost výrobku, míra užití, … )

Rozeznáváme tyto typy trhů:

Potenciální trh – ti z celé populace, pro které by vlastnictví výrobku či služby bylo přínosné.

Přístupný trh – ti na potenciálním trhu, kteří mají dostatek peněz na koupi výrobku

Kompetentní přístupný trh – ti na přístupném trhu, kdo si mohou výrobek koupit z právního hlediska.

Cílový trh – segment na kompetentním přístupném trhu, který se firma rozhodla obsluhovat.

Obsloužený trh – ti na cílovém trhu, kteří si výrobek koupili

Analýza výrobkového portfolia (BCG matice)

umožňuje hodnocení jednotlivých aktivit pro zjištění toho, která podnikatelská aktivita firmy má větší potenciál a která naopak spotřebovává zdroje podniku

  • hvězdy: vykazují vysoký relativní podíl na trhu a nacházejí se na trzích s vysokým tempem růstu (prudce rostoucí trhy přitahují konkurenci, proto je třeba tyto aktivity v pozici hvězd výrazně ochraňovat)

  • peněžní (dojné) krávy: velmi často představují vedoucí postavení na trhu, který již roste pomalu (představují obvykle významný finanční zdroj)

  • otazníky: aktivity s malým podílem na rychle rostoucím trhu (potenciálně výhodné postavení vyžaduje, aby firma výrazně investovala do jejich rozvoje a získala tak stále větší podíl na trhu)

  • psi: aktivity s malým podílem na málo rostoucím trhu (mají-li tyto aktivity věrné zákazníky, mohou být i zdrojem zisku a hotovosti, většinou však nebývá výhodné je dále udržovat)

SWOT analýza

z faktorů vnějšího prostředí, které obklopuje daný podnik a působí na něj, vyplývají příležitosti a ohrožení

  • příležitosti (opportunities) = možnosti, s jejichž realizací stoupají vyhlídky na růst či lepší využití disponibilních zdrojů a účinnější splnění cílů

  • hrozby (threats) = nepříznivé situace či změny v podnikovém okolí znamenající překážky pro činnost

interní (vnitřní) prostředí podniku má své silné a slabé stránky

  • silné stránky (strengths) = faktory, které vytvářejí vnitřní hodnotu podniku

  • slabé stránky (weaknesses) = faktory, které snižují vnitřní hodnotu podniku

využití SWOT analýzy: například formulace rozvojových směrů a aktivit, stanovení a optimalizace strategie, zlepšování stávajícího stavu či procesů

Konkurenční strategie

Je klíčovým aspektem je relativní postavení podniku v rámci odvětví.

dva základní typy konkurenční výhody, které podnik může mít jsou nízké náklady nebo diferenciace

Témata, do kterých materiál patří