Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Označení původu (CHOP) – odkud pochadzi produkt, napr zatecky chmel
  • - Upraveno zákonem č. 452/2001 Sb. o ochraně označení původu a zeměpisných označení.

  • - Označením původu ve smyslu zákona je zeměpisný název země, oblasti nebo místa, který se stal obecně známý jako údaj o tom, odkud pochází výrobek, jehož jakost nebo znaky jsou dány výlučně nebo podstatně zeměpisným prostředím včetně činitelů přírodních nebo lidských. Kromě výrobků průmyslových a řemeslných lze označením původu chránit i výrobky zemědělské či přírodní.

  • - Zapsané označení původu smí užívat pouze zapsaní uživatelé a nelze na ně poskytovat licenci.

Vypocet trzniho potencialu

Tp(Q) = n * q * p,

n - počet zákazníků určitého výrobku, služby

q - průměrné množství koupené (požadované) jedním zákazníkem

p - průměrná cena za výrobek, službu, jednotku

Marketingové koncepce

Cyklus tržní životnosti produktu

- představuje významný orientační prvek, usnadňující volbu strategie a taktických rozhodnutí.

- Výrobce i konkurence přicházejí na trh s novými produkty, a proto se postupně mění úloha, kterou produkt na trhu hraje.

- Z marketingového hlediska vyjadřuje životní cyklus produktu míru jeho úspěšnosti na trhu. Úspěšnost je dána velikostí prodeje výrobku v čase. Produkt prochází po dobu své existence několika významnými životními fázemi.

Křivka životního cyklu produktu

- Identifikuje aktuální pozici produktu na trhu, vyjadřuje průběh poptávky a nabídky produktu, vývoj tržeb, případně pomocí dalších křivek také průběh vývoje zisku, nákladů na výrobu, nákladů na propagaci atd.

- Křivka životního cyklu také umožňuje stanovit nezbytnou periodicitu inovace produktů a také strukturu využití jednotlivých nástrojů marketingového mixu.

- Každý produkt má svoji křivku životního cyklu a produkty se liší délkou jednotlivých etap tohoto cyklu.

1) Etapa zaváděcí

- Tato etapa je obdobím, ve kterém se spotřebitel nebo uživatel s produktem seznamuje, poznává jeho přednosti (nebo i nedostatky) a překonává svoji počáteční nedůvěru k produktu.

- Toto období je také spojeno s nutností hradit vysoké náklady na předcházející výzkum a vývoj produktu, výrobu zkušební série, propagaci a publicitu, podporu prodeje atd.

- Rozsah prodeje je nízký a zisk malý, navíc určený na pokrytí předchozích – výše uvedených nákladů.

- Roli zde také hraje nastavená výše ceny.

2) Etapa růstu

- V této fázi se již poptávka rozšiřuje na další skupiny zákazníků, zvyšuje se prodané množství produktů a roste rovněž zisk (také díky vzestupu produktivity).

- Úspěšnost této etapy a strmost křivky růstu poptávky závisí na spokojenosti „prvních“ skupin zákazníků, kteří pak šíří dále dobrou pověst produktu.

- Do doby, než se projeví konkurence, je možné cenu udržovat na stálé úrovni. Je třeba již pracovat také s propagací, diverzifikací, zvyšováním kvality, doprovodnými službami, rabaty atd.

Témata, do kterých materiál patří