Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

„…v praxi jsou umění a sociální věda analyzující trendy a jejich dopady a také poradenské služby managementu firem při provádění naplánovaných programů a aktivit, které poslouží jak zájmům organizace, tak zájmu veřejnosti.“ Mexická deklarace (1978)

„… jsou vědou a uměním, jak chápat, vytvářet a ovlivňovat veřejné mínění. Jejich hlavním nástrojem jsou hromadné sdělovací prostředky. Zahrnují v sobě prvky psychologie, politiky, ekonomiky, společenského pohybu a další složky, avšak stojí mimo ně.“ Philip Lesly

AIDA

Podle APRA(=asociace PR agentur) jsou PR nástrojem…

…jejž používají jednotlivci a organizace, které si přejí:

přesvědčit, prodat, vzdělávat, podpořit určité jednání, činnost, stimulovat určitá přání, vzbudit uvědomění a vyvolat zájem, získat schválení a podporu nezávislé třetí strany (third party endorsement), prosadit princip "AIDA" (awareness, interest, desire, action - povědomí, zájem, ochota, akce).

Vyhody maloobchodov

- Maloobchodní značky jsou nástrojem pro zvyšování loajality spotřebitelů díky své unikátnosti.

- Ve významných řetězcích (např. Tesco) existují vlastní značky několika úrovní: vlastní značky nejvyšší cenové úrovně mají stejnou nebo dokonce vyšší cenu, než má značkový výrobek, přesto má tato kategorie vlastních značek věrné spotřebitele, pokud kvalita výrobku, síla řetězce a jeho dobré jméno přinášejí spotřebitelům požadované benefity .

- Maloobchodní značky mají většinou dobrou profitabilitu pro maloobchodní řetězec. Dle současných průzkumů v České republice dvě třetiny spotřebitelů akceptují maloobchodní značky.

- Aktuálním dilematem značkových výrobců je, zda vyrábět maloobchodní značky nebo nevyrábět.

Event marketing

- novy marketingovy trend

- Emoce a jedinečnost ve spojení s osobním setkáním charakterizují dobrý event.

- Event marketing není nic objevného, ale stále dobře funguje.

- Protože se často obrací ke zcela konkrétním osobám, má hodně společného s CRM.

- Stejně tak se prolíná se zážitkovým marketingem (viz. dále), neboť dobrý event by měl v myslích zanechat nesmazatelnou stopu v podob „highlightu“, tedy zlatého hřebu celé akce.

- Je nástrojem budování zákaznických vztahů a posílené image.

Komunikační mix

- propagace, publicita, podpora prodeje, přímý marketing, osobní prodej.

Publicita

- je jakákoliv neplacená forma neosobní prezentace myšlenek, zboží nebo služeb.

- Jejím cílem je uvádět ve veřejnou známost různé aktivity, osobnosti, události apod.

Reklama

- jde o placenou formu neosobní prezentace a podpory produktu, služeb či myšlenek.

- Reklama je chápána jako propagace v užším slova smyslu, kterou podniky využívají k přesvědčovací komunikaci s cílovými kupujícími a veřejností.

- Je to účelové informování a ovlivňování pomocí nenucených prostředků.

Témata, do kterých materiál patří