Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Je charakterizována heslem: prodat, co se vyrobí. Působení tzv. agresivní reklamní koncepce, kdy jsou potenciální zákazníci vystavováni každodennímu silnému reklamnímu působení( př.: Tomáš Baťa)

Formy komunikace s médii

- Zprostředkované: Tisková zpráva, Tisková informace, Audio či audiovizuální zprávy, Fotografie, Komentáře a odborné články

- Přímé: Tisková konference, Briefink , Pracovní setkání s novináři, Fotografická příležitost, Rozhovory, včetně online, Reakce na dotazy médií

- Speciální

- Exkurze a press tripy

- Events: Prezentace produktů a služeb, Odborné konference a semináře, Společenské akce

- Firemní média a zvláštní projekty: Časopisy, www prezentace

Značka - „Brand“

- snahou značky je rozlišení od produktu konkurence a propagace kvality produktů určitého podniku

- představuje symbol při objednávání produktu, rozlišitelnost pro zákazníka, usnadnění komunikace při prodeji, právní ochranu produktu před napodobováním konkurenty a jeho samotnou identifikaci

Brand name - značkové jméno

Brand mark - symbol značky

Trademark - (zapsaná) obchodní značka, ochranná známka

Copyright ©

Produktový (výrobkový) mix

- Je to sortiment všech výrobků a služeb, které konkrétní výrobce (producent) nabízí k prodeji svým zákazníkům.

- Produktový mix má určitou šířku, délku, hloubku a konzistenci.

- Šířka výrobkového mixu svědčí o tom, kolik různých výrobkových řad podnik produkuje (v našem případě 4)

- Délka výrobkového mixu udává celkový počet položek ve výrobkovém mixu (v našem případě 13 položek)

- Hloubka udává, kolik variant výrobků je u každé výrobkové řady nabízeno.

- Konzistence výrobkového mixu vyjadřuje těsnost vazeb mezi jejich finálním použitím, výrobními požadavky, distribučními cestami atd. Konzistence klesá, pokud jednotlivé výrobky plní pro spotřebitele odlišné funkce.

Doprovodné služby

jsou systém doplňkových služeb, které si zákazník kupuje s výrobkem

- služby zvyšují přidanou hodnotu produktu

- pro mnoho podniků tvoří doprovodné služby významnou část jejich zisků a mají důležitý vliv na spokojenost jejich zákazníků

- představují systém dodání produktu – jak se se zákazníkem jedná během obchodu

- zahrnují jak lidský faktor, tak použité postupy

Znaky doprovodných služeb

A) přidaná hodnota

- hodnota, kterou podnikatel přidá svým úsilím k hodnotě služeb

př. proškolení zákazníka, rychlé opravy, rozšířené záruky,…

B) stupeň bezstarostnosti

- hovoří o tom, kolik úsilí bude muset na pořízení produktu a jeho užívání vynaložit

Zákazník hodnotí:

technické parametry produktu, cenu, možnosti reklamace, možnost vyzkoušení produktu

Příklady doprovodných služeb

  • záruka, vracení peněz

  • dodávka do domu, montáž

  • úprava oděvů

  • vyřizování stížností

  • poradenská a informační služba

  • servis

  • úvěrové služby, leasing

Témata, do kterých materiál patří