Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Mezi nejčastější příklady reklamy můžeme zařadit reklamu v TV, v rádiu, v tisku, venkovní reklamu (např. billboardy, vitríny, MHD vozidla), vlastní tištěné brožury, audiovizuální snímky.

- Obvykle značně finančně náročná.

Přímý marketing

- Tržní aktivity, které vytvářejí přímý kontakt s cílovou skupinou zákazníků prostřednictvím pošty, telefonu (telemarketing), internetu a dalších médií.

- Jedná se o přímou nabídku produktu zákazníkovi, která směřuje ke splynutí reklamy a koupě.

- Možnosti: personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní kupóny, odpovědní zásilka, teleshopping, neadresný mail.

Osobní prodej

- osobní forma prezentace výrobku, často spojená s jeho předváděním, ke které dochází při osobním styku prodejce s jedním či několika zákazníky.

- využívá oboustranné komunikace mezi prodejcem a kupujícím zabezpečující uskutečnění koupě.

- Prodejci jsou speciálně vyškoleni v analýze zákazníka a v dovednosti ho usměrňovat.

Význam stanovení ceny

- Jediný prvek MM vytvářející příjmy pro podnik.

- Důležitá pro zákazníky – určuje množství pen. prostředků, jichž se musí zříci.

- Psychologické aspekty ceny.

- Prvek konkurenčního boje.

- Cena nemusí být vždy vyjádřena v peněžní formě.

Metódy stanovení cen

Stanovení cen na základě nákladů

- Řada modifikací kalkulační metody

- kalkulace úplných x neúplných nákladů

a) Kalkulace úplných nákladů:

- rozdělení nákladů na kalkulační jednici

- přímé a nepřímé (režijní) náklady

b) kalkulace neúplných nákladů

Cena stanovená na základě poptávky

- cena odvozená od hodnoty, kterou produktu přisuzují zákazníci

- různé vnímání ceny - cenově racionální, cenově orientované

vycházíme z koupěschopné poptávky a z ochoty zákazníků nakoupit daný produkt

činitelé působící na velikost poptávky:

- demografické proměnné

- kupní síla

- nákupní sklony

Stanovení cen na úrovni konkurence
  • vhodné zejména v odvětvích oligopolního charakteru a pro nediferencované výrobky (komodity) - ocel, dřevo, papír, hnojiva, bavlna, obilniny, ropa

  • základem ceny je cena ostatních (nejvýznamnějších) konkurentů

Spokojenost zákazníkú a jak je duležité mít spokojných zákazníkov

- závisí na pocitu zákazníka – potěšení, zklamání

Jak je důležité mít spokojené zákazníky?

- projevují tendenci k opakovaným nákupům,

- projevují větší sklon k věrnosti,

- jsou méně cenově citliví,

- rozšiřují svou pozitivní zkušenost s firmou formou doporučení svým známým

Funkce obalu

- ochrana proti vlhkosti a klimatickým vlivům

- ochrana proti poškození a odebrání obsahu

- usnadnění přepravy a skladování

- snadnost identifikace zboží

- usnadnění aplikace produktu a jeho dávkování

- u spotřebního zboží – komunikační funkce obalu (součástí je i funkce informační – informace o konkurenční výhodě, hodnotě produktu, užitcích a vlastnostech a informace předepsané konkrétními předpisy – jméno a adresa výrobce, datum výroby, minimální trvanlivost, složení, kalorická hodnota), snadné ukládání a předvádění zboží při samoobslužném prodeji

Témata, do kterých materiál patří