Marketing - ZM - Výcuc
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- Mezi nejčastější příklady reklamy můžeme zařadit reklamu v TV, v rádiu, v tisku, venkovní reklamu (např. billboardy, vitríny, MHD vozidla), vlastní tištěné brožury, audiovizuální snímky.
- Obvykle značně finančně náročná.
Přímý marketing
- Tržní aktivity, které vytvářejí přímý kontakt s cílovou skupinou zákazníků prostřednictvím pošty, telefonu (telemarketing), internetu a dalších médií.
- Jedná se o přímou nabídku produktu zákazníkovi, která směřuje ke splynutí reklamy a koupě.
- Možnosti: personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní kupóny, odpovědní zásilka, teleshopping, neadresný mail.
Osobní prodej
- osobní forma prezentace výrobku, často spojená s jeho předváděním, ke které dochází při osobním styku prodejce s jedním či několika zákazníky.
- využívá oboustranné komunikace mezi prodejcem a kupujícím zabezpečující uskutečnění koupě.
- Prodejci jsou speciálně vyškoleni v analýze zákazníka a v dovednosti ho usměrňovat.
Význam stanovení ceny
- Jediný prvek MM vytvářející příjmy pro podnik.
- Důležitá pro zákazníky – určuje množství pen. prostředků, jichž se musí zříci.
- Psychologické aspekty ceny.
- Prvek konkurenčního boje.
- Cena nemusí být vždy vyjádřena v peněžní formě.
Metódy stanovení cen
Stanovení cen na základě nákladů
- Řada modifikací kalkulační metody
- kalkulace úplných x neúplných nákladů
a) Kalkulace úplných nákladů:
- rozdělení nákladů na kalkulační jednici
- přímé a nepřímé (režijní) náklady
b) kalkulace neúplných nákladů
Cena stanovená na základě poptávky
- cena odvozená od hodnoty, kterou produktu přisuzují zákazníci
- různé vnímání ceny - cenově racionální, cenově orientované
vycházíme z koupěschopné poptávky a z ochoty zákazníků nakoupit daný produkt
činitelé působící na velikost poptávky:
- demografické proměnné
- kupní síla
- nákupní sklony
Stanovení cen na úrovni konkurence
vhodné zejména v odvětvích oligopolního charakteru a pro nediferencované výrobky (komodity) - ocel, dřevo, papír, hnojiva, bavlna, obilniny, ropa
základem ceny je cena ostatních (nejvýznamnějších) konkurentů
Spokojenost zákazníkú a jak je duležité mít spokojných zákazníkov
- závisí na pocitu zákazníka – potěšení, zklamání
Jak je důležité mít spokojené zákazníky?
- projevují tendenci k opakovaným nákupům,
- projevují větší sklon k věrnosti,
- jsou méně cenově citliví,
- rozšiřují svou pozitivní zkušenost s firmou formou doporučení svým známým
Funkce obalu
- ochrana proti vlhkosti a klimatickým vlivům
- ochrana proti poškození a odebrání obsahu
- usnadnění přepravy a skladování
- snadnost identifikace zboží
- usnadnění aplikace produktu a jeho dávkování
- u spotřebního zboží – komunikační funkce obalu (součástí je i funkce informační – informace o konkurenční výhodě, hodnotě produktu, užitcích a vlastnostech a informace předepsané konkrétními předpisy – jméno a adresa výrobce, datum výroby, minimální trvanlivost, složení, kalorická hodnota), snadné ukládání a předvádění zboží při samoobslužném prodeji