Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Klasifikace doprovodných služeb

  • - předprodejní, nebo-li předtransakční služby: jsou formovány a poskytovány před realizací předpokládané transakce a mají vytvořit příhodné prostředí pro skutečné poskytnutí konkrétní služby).

  • - prodejní, nebo-li transakční služby: tyto služby souvisí s vlastním prodejem a s přechodem užitku od poskytovatele k zákazníkovi.

  • - poprodejní, nebo-li potransakční služby: jsou to všechny aktivity, které podporují výrobek ve fázi jeho používání a zabezpečují faktickou realizaci.

Franchisingová organizace (tzv. „franšíza“)

- smluvní spojení mezi výrobcem, VO či podnikem služeb a nezávislými podnikateli, které poskytuje za určitý poplatek právo na užívání a výlučný prodej produktu či služby v určitém teritoriu, užívání určité technologie, obchodní značky nebo know-how.

- vztah je obvykle dlouhodobý a je upraven smlovou.

- Nabyvatel licence platí kromě počátečního poplatku obvykle určité dohodnuté % z tržeb.

Geografické kritéria segmentácie

  • země, region, místo, klimatická oblast

  • geografická koncentrace zákazníků

Demografické kritéria segmentácie

  • věk, pohlaví, počet dětí, cyklus rodinného života, velikost rodiny

Cíle marketingové komunikace

- vyvolat zájem zákazníků o společnost a o její nabídku výrobků a služeb,

- udržet tento zájem,

- přimět zákazníky k jednání způsobem, který je pro společnost žádoucí (tj. stát se jejími loajálními zákazníky).

- marketingová komunikace si klade za cíl nejen oslovovat zákazníky, ale také působit na podstatné okolí společnosti a na zaměstnance společnosti samotné

Public Relations - PR

- Takový druh komunikačního působení společnosti na veřejnost, jehož posláním je vytvářet a udržovat pozitivní vztahy veřejnosti k podniku, jeho činnosti, výrobkům a službám.

- Důležitým znakem je důvěryhodnost.

- Cílem je vytváření pochopení pro činnost firmy, omezení negativních ohlasů na její aktivity atd.

- Kromě tohoto zaměření „navenek“ je součástí PR také působení dovnitř společnosti.

- Mezi ty nejvyhledávanější formy PR patří:

- působení na veletrzích,

- vydávání firemních časopisů,

- uveřejňování článků v tisku a rozhovorů v médiích,

- dokumentární filmy o produktech společnosti,

- sponzoring, charitativní projekty,

- uveřejňování výroční zprávy,

- pořádání odborných konferencí,

- využití politické lobby.

- je klíčovou součástí integrované marketingové komunikace, která spolu s technologickým pokrokem stále více nabývá na významu

- je samostatnou disciplínou, která kombinuje poznatky řady vědních oborů (sociologie, psychologie, mediální studia, ekonomie, politilogie…)

Podle definic Public Relations …

„…je záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a jejich veřejností.“ Institut pro vztahy s veřejností

Témata, do kterých materiál patří