Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3) Etapa zralosti

- V tomto období se nárůst prodeje zpomaluje, dosahuje však největšího celkového objemu. Na trhu sílí konkurenční boj.

- Jestliže v etapě růstu bývá největší výše zisku na jednotku prodeje, pak v období zralosti je nejvyšší masa zisku.

- O tom, jak dlouhá bude etapa zralosti rozhoduje jak vylepšování všech prvků marketingového mixu, tak schopnosti managementu podniku (analytické schopnosti a znalost potřeb trhu, inovativnost, obchodní dovednosti atd.)

4) Etapa útlumu (zániku, poklesu)

- Tato etapa je charakterizována postupným a nepřehlédnutelným poklesem objemu prodejů a také tržní ceny.

- V této etapě se musí podnik rozhodnout, zda postupně zanechat výroby (poskytování služby) a nebo z různých taktických důvodů s výrobou pokračovat.

- Pak je ovšem nutné zvážit potřebnost nasazení některých součástí jednotlivých prvků marketingového mixu.

Služby a ich vlastnosti

Nehmotnost

- služby vytvářejí pouze imaginární představu o sobě

- proto je nutné služby detailně popsat, aby měl zákazník jasnou představu, co dostane

Pomíjivost -služba je dílem okamžiku, její užitečná hodnota je velmi krátká

Neexistence vzorků - není možné poskytovat vzorky předem

Vlastnictví - těžko dokazatelné

Neoddělitelnost

- mezi tvorbou a realizací služby – zákazník může mít jinou představu, je potřeba vyslyšet jeho přání

- mezi realizací a spotřebou služeb – zákazníci službu spotřebovávají během její samotné realizace

př. kadeřnické služby

Obtížná vyjádřitelnost hodnoty služby

Proměnlivost – u služeb doslova platí „co kus, to originál“

Rozdiely medzi vztahovym a transakcnym marketingom

Kritéria segmentace:
Spotřebitelský trh

Hlediska segmentace:

- Geografické (země, region, místo, klimatická oblast)

- Demografické (věk, pohlaví, počet dětí, cyklus rodinného života, velikost rodiny)

- Sociálně ekonomické (příjem, zaměstnání, vzdělání, společenská třída, náboženství, etnický původ)

- Psychologické (osobnost, životní styl)

- Motivy koupě (hledaný prospěch nebo požadovaný užitek)

- Kupní chování (stupeň užití, úroveň věrnosti značce)

- Citlivost na marketingové nástroje (na cenu, reklamu, služby)

Vztahující se k zákazníkovi:

- geografické

- demografické a sociálně ekonomické (věk, pohlaví, velikost rodiny, stadium rodinného životního cyklu, příjem, zaměstnání, vzdělání)

- psychologické (agresivita - submisivita, introvertnost - extrovertnost)

Vztahující se k situaci:

- nabízené výhody

- uspokojující potřeby (viz. hierarchie potřeb)

- vlastnosti výrobku

- popularita značky (věrnost značce)

Průmyslový trh

Specifika průmyslového trhu

- větší obrat ve srovnání se spotřebitelským trhem,

- méně početný trh

- odvozená poptávka - zařazení do průmyslového hodnotového řetězce, individualizovaná produkce

Témata, do kterých materiál patří