Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- zboží s doprovodnými službami - prodej nábytku s dopravou a montáží, prodej pračky s odkoupením staré a s jejím odvozem a likvidací

- služba s doprovodnými výrobky a službami - služby v cestovním ruchu

- „čistá“ služba - právní poradenství, daňové poradenství, lékařská diagnóza

Postup při vývoji nového produktu:

Informační a inspirační fáze (poziční mapa) → Výběr námětů a příprava první koncepční verze → Ekonomická analýza → Technický a marketingový vývoj produktu → Plán zavádění → Uvádění nového produktu na trh → Kontrola → Úpravy a zlepšení projektu

Faktory ovlivňující tvorbu cen

- Zákazník, Produkt, Výše nákladů, Konkurence, Distributoři, Cenové zásahy vlády, Cenová etika

Faktory tvorby cen

Vnitřní:

- cíle firmy

- organizace cenové politiky

- marketingový mix

- diferenciace výrobků

- náklady

Vnější:

- poptávka

- konkurence

- distribuční síť

- ekonomické podmínky

- opatření centrálních orgánů

CRM

- CRM je přístup jak identifikovat, získat a udržet si zákazníka.

- Dovoluje organizacím spravovat a sladit interakce se zákazníkem.

- CRM pomáhá firmám zvýšit hodnotu každé takové interakce a tím dosahovat lepších ekonomických výsledků.

- Přínos CRM je zřejmý: zefektivnění procesů a poskytnutí obchodníkům, marketingu a vedení společnosti lepší, podrobnější informace o zákaznících.

- CRM pomáhá firmám vytvořit více profitabilní vztah se zákazníkem a snížit operativní náklady.

- Trendem v oblasti budování vztahů zákazník-firma je prohlubování součinnosti jednotlivých firemních složek a součinnost všech médií, kterými firma se zákazníkem komunikuje.

- Je to reakce na odvěký problém, kdy levá ruka neví, co dělá pravá ruka.

Čtyři hierarchické stupně značky:

- firemní značka (Škoda Volkswagen)

- značka spojená s konkrétními řadami nabídky (Škoda)

- značka produktu (Škoda Octavia)

- označení konkrétního typu produktu dané výrobní značky (Škoda Octavia Combi Classic)

Podnikové cíle ovlivňujícíc cenovou tvorbu

a) Zisk (Z)

- Cíl: vydělat co nejvíc peněz

= rozdíl mezi příjmy z prodeje (tržby) a celkovými náklady

b) Návratnost investic

- Firemní cíl aplikující se často u a.s.

- Zájmem akcionářů je, aby vložený kapitál přinášel vysoký zisk.

- Někdy se používá jako cílového ukazatele: zisk / celkový objem prodeje

c) Objem prodeje

- Vytyčen podnikem (růst objemu prodeje)

- V % nebo v objemových jednotkách

d) Tržní podíl

= Podíl prodané produkce k celkovému prodeji v daném čase a na daném území

- Zvyšování TP je častým marketingovým cílem

e) Stabilizace pozice společnosti

- Pro podniky, které jsou spokojené se svou pozicí, nebo

- Pro podniky, které se potřebují „zotavit“ po předchozím růstu, nebo

- Pro podniky, které chtějí „přežít“

Témata, do kterých materiál patří