Marketing - ZM - Výcuc
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- zboží s doprovodnými službami - prodej nábytku s dopravou a montáží, prodej pračky s odkoupením staré a s jejím odvozem a likvidací
- služba s doprovodnými výrobky a službami - služby v cestovním ruchu
- „čistá“ služba - právní poradenství, daňové poradenství, lékařská diagnóza
Postup při vývoji nového produktu:
Informační a inspirační fáze (poziční mapa) → Výběr námětů a příprava první koncepční verze → Ekonomická analýza → Technický a marketingový vývoj produktu → Plán zavádění → Uvádění nového produktu na trh → Kontrola → Úpravy a zlepšení projektu
Faktory ovlivňující tvorbu cen
- Zákazník, Produkt, Výše nákladů, Konkurence, Distributoři, Cenové zásahy vlády, Cenová etika
Faktory tvorby cen
Vnitřní:
- cíle firmy
- organizace cenové politiky
- marketingový mix
- diferenciace výrobků
- náklady
Vnější:
- poptávka
- konkurence
- distribuční síť
- ekonomické podmínky
- opatření centrálních orgánů
CRM
- CRM je přístup jak identifikovat, získat a udržet si zákazníka.
- Dovoluje organizacím spravovat a sladit interakce se zákazníkem.
- CRM pomáhá firmám zvýšit hodnotu každé takové interakce a tím dosahovat lepších ekonomických výsledků.
- Přínos CRM je zřejmý: zefektivnění procesů a poskytnutí obchodníkům, marketingu a vedení společnosti lepší, podrobnější informace o zákaznících.
- CRM pomáhá firmám vytvořit více profitabilní vztah se zákazníkem a snížit operativní náklady.
- Trendem v oblasti budování vztahů zákazník-firma je prohlubování součinnosti jednotlivých firemních složek a součinnost všech médií, kterými firma se zákazníkem komunikuje.
- Je to reakce na odvěký problém, kdy levá ruka neví, co dělá pravá ruka.
Čtyři hierarchické stupně značky:
- firemní značka (Škoda Volkswagen)
- značka spojená s konkrétními řadami nabídky (Škoda)
- značka produktu (Škoda Octavia)
- označení konkrétního typu produktu dané výrobní značky (Škoda Octavia Combi Classic)
Podnikové cíle ovlivňujícíc cenovou tvorbu
a) Zisk (Z)
- Cíl: vydělat co nejvíc peněz
= rozdíl mezi příjmy z prodeje (tržby) a celkovými náklady
b) Návratnost investic
- Firemní cíl aplikující se často u a.s.
- Zájmem akcionářů je, aby vložený kapitál přinášel vysoký zisk.
- Někdy se používá jako cílového ukazatele: zisk / celkový objem prodeje
c) Objem prodeje
- Vytyčen podnikem (růst objemu prodeje)
- V % nebo v objemových jednotkách
d) Tržní podíl
= Podíl prodané produkce k celkovému prodeji v daném čase a na daném území
- Zvyšování TP je častým marketingovým cílem
e) Stabilizace pozice společnosti
- Pro podniky, které jsou spokojené se svou pozicí, nebo
- Pro podniky, které se potřebují „zotavit“ po předchozím růstu, nebo
- Pro podniky, které chtějí „přežít“