Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Kdy můžeme techniky Guerilla marketingu nejlépe využít? Vždy když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli.

- Jaká je tedy nejlepší taktika?

1. Udeřit na nečekaném místě

2. Zaměřit se na přesně vytipované cíle

3. Ihned se stáhnout zpět

Marketing jako filozofie – 5 urovni marketingu

A Výrobní (1880 – 1900)

B Výrobková (1900-1930)

C Prodejní (1930-1950)

D Marketingová (1950-1970)

- Zde už v plné míře platí heslo: vyrábět to, o co je zájem na trhu.

- Tato koncepce je výsledkem dlouhodobého vývoje a vznikla postupně v USA.

- Prvořadým úkolem je pochopit potřeby zákazníka a nabídku výrobků a služeb přizpůsobit těmto přáním.

- Zároveň musí existovat nepřetržitá zpětná vazba mezi trhem a producentem a schopnost podniku pružně reagovat na změny přání a požadavků zákazníka.

- Nabídka se také již více zaměřuje na určité segmenty obyvatel, pro které je přizpůsoben marketingový mix.

E Moderní sociálně marketingová koncepce (od r. 1970)

Základní typy loga
-
Popisné tvary – tvary, které lze hned rozpoznat (předměty v naší kultuře běžně používané a snadno pojmenovatelné) – např. geometrické tvary. Příklad: logo Puma

- Sugestivní tvary – jejich symboliku je obtížnější určit, popisný tvar je abstraktnější. Příklad: liška Českomoravské stavební spořitelny

- Abstraktní tvary – nemají žádný obecně přijímaný a známý význam, nedefinované tvary použity v neznámých kombinacích, pojmenování symbolů je prakticky nemožné. Příklad: „fajfka“ Nike.

Cílený marketing

- Diferencovaný marketing

- podnik si vybírá jen několik segmentů

- pro každý segment je vytvářena cílená nabídka

- je nutná určitá modifikace sortimentu

- Koncentrovaný (soustředěný) marketing

- podnik usiluje o dominantní pozici na dílčích trzích (vyhledává tržní mezery)

- úzce specializované produkty pro specializovaný okruh zákazníků

- příkladem jsou výrobci drahých sportovních vozidel, "superluxusních" limuzín apod.

Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků

- V oblasti orientace řídících pracovníků:

- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků

- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh

- V oblasti řídících postupů:

- nekvalitně provedený výzkum trhu

- neexistence inovační strategie firmy

- V oblasti organizace:

- pomalé (nepružné) rozhodování

- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary

- neefektivní organizační struktura

- nedostatek kvalifikovaných odborníků, kteří ovládají jak technické disciplíny, tak manažerské a obchodní přístupy

Rozdělení produktů (výrobků a služeb) podle „obsahu“ hmotné složky

- „hmatatelné“ zboží - potraviny, zubní pasty, cigarety (minimum doprovodných služeb)

Témata, do kterých materiál patří