Marketing - ZM - Výcuc
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- Kdy můžeme techniky Guerilla marketingu nejlépe využít? Vždy když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli.
- Jaká je tedy nejlepší taktika?
1. Udeřit na nečekaném místě
2. Zaměřit se na přesně vytipované cíle
3. Ihned se stáhnout zpět
Marketing jako filozofie – 5 urovni marketingu
A Výrobní (1880 – 1900)
B Výrobková (1900-1930)
C Prodejní (1930-1950)
D Marketingová (1950-1970)
- Zde už v plné míře platí heslo: vyrábět to, o co je zájem na trhu.
- Tato koncepce je výsledkem dlouhodobého vývoje a vznikla postupně v USA.
- Prvořadým úkolem je pochopit potřeby zákazníka a nabídku výrobků a služeb přizpůsobit těmto přáním.
- Zároveň musí existovat nepřetržitá zpětná vazba mezi trhem a producentem a schopnost podniku pružně reagovat na změny přání a požadavků zákazníka.
- Nabídka se také již více zaměřuje na určité segmenty obyvatel, pro které je přizpůsoben marketingový mix.
E Moderní sociálně marketingová koncepce (od r. 1970)
Základní typy loga
- Popisné tvary – tvary, které lze hned rozpoznat (předměty v naší kultuře běžně používané a snadno pojmenovatelné) – např. geometrické tvary. Příklad: logo Puma
- Sugestivní tvary – jejich symboliku je obtížnější určit, popisný tvar je abstraktnější. Příklad: liška Českomoravské stavební spořitelny
- Abstraktní tvary – nemají žádný obecně přijímaný a známý význam, nedefinované tvary použity v neznámých kombinacích, pojmenování symbolů je prakticky nemožné. Příklad: „fajfka“ Nike.
Cílený marketing
- Diferencovaný marketing
- podnik si vybírá jen několik segmentů
- pro každý segment je vytvářena cílená nabídka
- je nutná určitá modifikace sortimentu
- Koncentrovaný (soustředěný) marketing
- podnik usiluje o dominantní pozici na dílčích trzích (vyhledává tržní mezery)
- úzce specializované produkty pro specializovaný okruh zákazníků
- příkladem jsou výrobci drahých sportovních vozidel, "superluxusních" limuzín apod.
Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků
- V oblasti orientace řídících pracovníků:
- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků
- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh
- V oblasti řídících postupů:
- nekvalitně provedený výzkum trhu
- neexistence inovační strategie firmy
- V oblasti organizace:
- pomalé (nepružné) rozhodování
- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary
- neefektivní organizační struktura
- nedostatek kvalifikovaných odborníků, kteří ovládají jak technické disciplíny, tak manažerské a obchodní přístupy
Rozdělení produktů (výrobků a služeb) podle „obsahu“ hmotné složky
- „hmatatelné“ zboží - potraviny, zubní pasty, cigarety (minimum doprovodných služeb)