Marketing - ZM - Výcuc
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- pozor na předpisy patentové ochrany (např. jsou chráněny tvary některých láhví).
- značky Klasa, CzechMade, Bio výrobek
- řešení obalu (barevnost, grafika, motivy, kvalita materiálu) → mělo by korespondovat s cílovým image, pozicí výrobku a jeho značky u zákazníků
Marketingový mix
= je soubor marketingových nástrojů, které společnost využívá k tomu, aby dosáhla marketingových cílů na cílovém trhu (Kotler, str. 32)
Faktory mikro a makro prostredia
Faktory mikroprostředí
- podnik
- zákazníci
- dodavatelé
- distribuční články a prostředníci
- konkurence
Faktory makroprostředí STEP (SLEPT, PEST) faktory:
- sociální (demografické, sociální)
- technické a technologické
- ekonomické
- politicko-legislativní
- přírodní a ekologické
Etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu
1. Segmentace trhu – odkrytí segmentů
2. Tržní zacílení (targeting) – po odkrytí segmentů se rozhoduje, na které segmenty se bude nabídka společnosti orientovat. Tzn. volba tržních segmentů.
3. Tržní umístění (market positioning) – jsou zvoleny cílové tržní segmenty a nyní je třeba posoudit nejvhodnější přístupy k vybraným segmentům. Tzn. jak by měl vypadat marketing na těchto segmentech a jakou pozici by měla nabídka ve vnímání zákazníka zaujmout.
(Podnik si musí vybrat pozici na konkrétním segmentu trhu)
Nové trendy
- Reengineering, Outsourcing, E-commerce, Benchmarking, Alliance, Partnerství s dodavateli, Event marketing, Guerrila marketing,
ALIANCE
- místo osamoceného úsilí dosáhnout vítězství prosazuje se stále více snaha spojit se s důležitými partnery a získat si tak větší obchodní sílu.
EVENT MARKETING
- Emoce a jedinečnost ve spojení s osobním setkáním charakterizují dobrý event.
- Event marketing není nic objevného, ale stále dobře funguje.
- Protože se často obrací ke zcela konkrétním osobám, má hodně společného s CRM.
- Stejně tak se prolíná se zážitkovým marketingem (viz. dále), neboť dobrý event by měl v myslích zanechat nesmazatelnou stopu v podob „highlightu“, tedy zlatého hřebu celé akce.
- Je nástrojem budování zákaznických vztahů a posílené image.
GUERILLA MARKETING
- Jsou aktivity jako nekonvenční cesty k oslovení potenciálních zákazníků realizované s nízkými rozpočty, jejichž výsledkem je, že recipient věnuje kampani svou pozornost, aniž by si byl primárně vědom, že jde o propagaci.
- Je levný, Pracuje s psychologií, Má velkou šanci na to vázat na sebe sekundární publicitu, V agresivní variantě přímo napadá konkurenci.
- Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto nového a rozvíjejícího se oboru.
- Sám říká, že primárním cílem Guerilla marketingu není obrat nebo známost firmy, ale především ZISK! Proto je tento typ marketingu vysoce efektivní.