Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - ZM - Výcuc

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (151.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- pozor na předpisy patentové ochrany (např. jsou chráněny tvary některých láhví).

- značky Klasa, CzechMade, Bio výrobek

- řešení obalu (barevnost, grafika, motivy, kvalita materiálu) → mělo by korespondovat s cílovým image, pozicí výrobku a jeho značky u zákazníků

Marketingový mix

= je soubor marketingových nástrojů, které společnost využívá k tomu, aby dosáhla marketingových cílů na cílovém trhu (Kotler, str. 32)

Faktory mikro a makro prostredia

Faktory mikroprostředí

- podnik

- zákazníci

- dodavatelé

- distribuční články a prostředníci

- konkurence

Faktory makroprostředí STEP (SLEPT, PEST) faktory:

- sociální (demografické, sociální)

- technické a technologické

- ekonomické

- politicko-legislativní

- přírodní a ekologické

Etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu

1. Segmentace trhu – odkrytí segmentů

2. Tržní zacílení (targeting) – po odkrytí segmentů se rozhoduje, na které segmenty se bude nabídka společnosti orientovat. Tzn. volba tržních segmentů.

3. Tržní umístění (market positioning) – jsou zvoleny cílové tržní segmenty a nyní je třeba posoudit nejvhodnější přístupy k vybraným segmentům. Tzn. jak by měl vypadat marketing na těchto segmentech a jakou pozici by měla nabídka ve vnímání zákazníka zaujmout.

(Podnik si musí vybrat pozici na konkrétním segmentu trhu)

Nové trendy

- Reengineering, Outsourcing, E-commerce, Benchmarking, Alliance, Partnerství s dodavateli, Event marketing, Guerrila marketing,

ALIANCE

- místo osamoceného úsilí dosáhnout vítězství prosazuje se stále více snaha spojit se s důležitými partnery a získat si tak větší obchodní sílu.

EVENT MARKETING

- Emoce a jedinečnost ve spojení s osobním setkáním charakterizují dobrý event.

- Event marketing není nic objevného, ale stále dobře funguje.

- Protože se často obrací ke zcela konkrétním osobám, má hodně společného s CRM.

- Stejně tak se prolíná se zážitkovým marketingem (viz. dále), neboť dobrý event by měl v myslích zanechat nesmazatelnou stopu v podob „highlightu“, tedy zlatého hřebu celé akce.

- Je nástrojem budování zákaznických vztahů a posílené image.

GUERILLA MARKETING

- Jsou aktivity jako nekonvenční cesty k oslovení potenciálních zákazníků realizované s nízkými rozpočty, jejichž výsledkem je, že recipient věnuje kampani svou pozornost, aniž by si byl primárně vědom, že jde o propagaci.

- Je levný, Pracuje s psychologií, Má velkou šanci na to vázat na sebe sekundární publicitu, V agresivní variantě přímo napadá konkurenci.

- Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto nového a rozvíjejícího se oboru.

- Sám říká, že primárním cílem Guerilla marketingu není obrat nebo známost firmy, ale především ZISK! Proto je tento typ marketingu vysoce efektivní.

Témata, do kterých materiál patří