Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (175 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Funkce v managementu (Henry Fayol):

Plánování – stanovování cílů, rozklad cílů na jednotlivé zaměstnance, určování strategií

Organizování – specializace a uspořádání dělby práce, stanovení způsobů komunikace, 
definování odpovědnost a delegování pravomocí; Fungování organizace je stanoveno 
v organizačním řádu. Pozn.: dělba práce znamená optimální rozložení pracovního úsilí  
na lidi (zaměstnance) podle jejich fyzických a mentálních schopností; delegování pravomocí 
se směrem dolů rozkládá, odpovědnost se směrem nahoru přenáší

Leadership (vedení) – motivace zaměstnanců

Kontrola – posuzování skutečnosti, monitorování, srovnání s cíli, návrh a realizace 
nápravných opatření, pokud jsou potřeba

Management je proces: sled činností, které ze vstupů generují výstupy za použití zdrojů.
6 pravidel M. Gerbera:

1. poskytovat produkty, které předčí zákaznické očekávání (drobnosti, které překvapí a potěší)
2. provozovat firmu s lidmi s co nejnižší možnou kvalifikací
3. veškerou činnost dokumentovat v provozních příručkách

ptát se:

4. „jak by podnik mohl fungovat bez mého dozorování?“
5. „jak dosáhnout toho, abych byl majitelem a ne otrokem?“
6. „jak dosáhnout toho, že budu práci milovat a dělat práci, kterou musím dělat?“

měkké 
aspekty

Management podle ISO 9001Systém managementu orientovaný na kvalitu (kvalita =  souhrn znaků, které ovlivňují schopnost 
uspokojovat stanovené a předpokládané potřeby zákazníka) → zákaznický management
Demingův model změn: vypadá jako kolo, rozdělené na čtyři výseče, které stoupá do kopce. 
Na kopci je pomyslná kvalita, a kolo nahoru stoupá otáčením přes tyto výseče:

1. Plan – odpovědnost managementu
2. Do – management zdrojů, realizace produktu
3. Check – měření, analýza Pozn.: platí pravidlo „kdo neměří –  neřídí“
4. Act – zlepšování

Základní typy dokumentace:

příručka jakosti – ucelená informace os systému managementu jakosti

Témata, do kterých materiál patří