Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Funkce v managementu (Henry Fayol):
•
Plánování – stanovování cílů, rozklad cílů na jednotlivé zaměstnance, určování strategií
•
Organizování – specializace a uspořádání dělby práce, stanovení způsobů komunikace,
definování odpovědnost a delegování pravomocí; Fungování organizace je stanoveno
v organizačním řádu. Pozn.: dělba práce znamená optimální rozložení pracovního úsilí
na lidi (zaměstnance) podle jejich fyzických a mentálních schopností; delegování pravomocí
se směrem dolů rozkládá, odpovědnost se směrem nahoru přenáší
•
Leadership (vedení) – motivace zaměstnanců
•
Kontrola – posuzování skutečnosti, monitorování, srovnání s cíli, návrh a realizace
nápravných opatření, pokud jsou potřeba
Management je proces: sled činností, které ze vstupů generují výstupy za použití zdrojů.
6 pravidel M. Gerbera:
1. poskytovat produkty, které předčí zákaznické očekávání (drobnosti, které překvapí a potěší)
2. provozovat firmu s lidmi s co nejnižší možnou kvalifikací
3. veškerou činnost dokumentovat v provozních příručkách
ptát se:
4. „jak by podnik mohl fungovat bez mého dozorování?“
5. „jak dosáhnout toho, abych byl majitelem a ne otrokem?“
6. „jak dosáhnout toho, že budu práci milovat a dělat práci, kterou musím dělat?“
měkké
aspekty
Management podle ISO 9001Systém managementu orientovaný na kvalitu (kvalita = souhrn znaků, které ovlivňují schopnost
uspokojovat stanovené a předpokládané potřeby zákazníka) → zákaznický management
Demingův model změn: vypadá jako kolo, rozdělené na čtyři výseče, které stoupá do kopce.
Na kopci je pomyslná kvalita, a kolo nahoru stoupá otáčením přes tyto výseče:
1. Plan – odpovědnost managementu
2. Do – management zdrojů, realizace produktu
3. Check – měření, analýza Pozn.: platí pravidlo „kdo neměří – neřídí“
4. Act – zlepšování
Základní typy dokumentace:
•
příručka jakosti – ucelená informace os systému managementu jakosti