Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
•
směrnice – co se provádí (jednotlivé procesy)
•
postupy / instrukce – jak konkrétně se to provádí
•
záznamy – jak se co udělalo
Řízení dokumentů přináší dostupnost správných a platných dokumentů na správném místě.
Řízení záznamů je proces zatřídění, uchování, ochrany a vypořádávání záznamů
Konkurenceschopnost: relativní výhoda, se kterou lze kalkulovat do budoucna.
Zákonné požadavky na firmu je nutné sledovat a zajišťovat přístup k nim (například na
portal.gov.com, www.business.info, nebo placené aspi)
Pozn.: anglické policy je lepší překládat jako „koncepce“
Norma ISO rozeznává tři druhy zdrojů:
•
lidské – stanovit úroveň kvalifikace, provést školení a poté otestovat efektivnost školení
(s určitým časovým odstupem od provedeného školení)
•
infrastruktura – budovy, vybavení, zařízení, nástroje, HW, SW → musí být definována míra
potřeb a tato úroveň zajištěna a udržována (údržba)
•
pracovní prostředí – kombinace humánních (firemní kultura, ergonomie, vybavení) a
fyzikálních faktorů (hluk, teplo, světlo, vhodné pro pracovníky i skladování produktů)
Návrh a vývoj: musí být průběžně verifikován s očekáváním a hotový následně validován
za provozních podmínek, aby se otestovala jeho provozní způsobilost a bezpečnost.
Pozn.: vývoj by měl být oddělený od výrobní činnosti (včetně managementu)
Nákup: zahrnuje sepsání „nákupního seznamu“ s přesným specifikováním konkrétních požadavků
na dodávané produkty a důležité je vybírat dodavatele, především aby byl spolehlivý, protože na něj
bude podnik odkázán. I zde platí heslo „důvěřuj, ale prověřuj“ takže kontroly dodávek jsou nutné.
Zajištění kvalitních dodavatelů bývá v praxi poměrně složité (ti nejlepší už jedou naplno anebo jsou
drazí, ti levnější zase skýtají větší riziko)
Měření analýza a zlepšování – spokojenost zákazníka: identifikovat zdroje informací, stanovit
způsoby komunikace a metody sběru, sledování stížností a reklamací, komunikace se zákazníky
(dotazníky, osobní kontakt), zprávy z médií
Pozn.: zákazníci nemají ve zvyku si stěžovat, spíše odejdou ke konkurenci. Úkolem firmy je stížnost
zákazníkům usnadnit (například se zákazníka přímo zeptat, jestli mu něco nevadí)