Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (175 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

směrnice – co se provádí (jednotlivé procesy)

postupy / instrukce – jak konkrétně se to provádí

záznamy – jak se co udělalo

Řízení dokumentů přináší dostupnost správných a platných dokumentů na správném místě.
Řízení záznamů je proces zatřídění, uchování, ochrany a vypořádávání záznamů
Konkurenceschopnost: relativní výhoda, se kterou lze kalkulovat do budoucna.
Zákonné požadavky na firmu je nutné sledovat a zajišťovat přístup k nim (například na 
portal.gov.com, www.business.info, nebo placené aspi)
Pozn.: anglické policy je lepší překládat jako „koncepce“
Norma ISO rozeznává tři druhy zdrojů:

lidské – stanovit úroveň kvalifikace, provést školení a poté otestovat efektivnost školení 
(s určitým časovým odstupem od provedeného školení)

infrastruktura – budovy, vybavení, zařízení, nástroje, HW, SW → musí být definována míra 
potřeb a tato úroveň zajištěna a udržována (údržba)

pracovní prostředí – kombinace humánních (firemní kultura, ergonomie, vybavení) a 
fyzikálních faktorů (hluk, teplo, světlo, vhodné pro pracovníky i skladování produktů)

Návrh a vývoj: musí být průběžně verifikován s očekáváním a hotový následně validován 
za provozních podmínek, aby se otestovala jeho provozní způsobilost a bezpečnost.
Pozn.: vývoj by měl být oddělený od výrobní činnosti (včetně managementu)
Nákup: zahrnuje sepsání „nákupního seznamu“ s přesným specifikováním konkrétních požadavků 
na dodávané produkty a důležité je vybírat dodavatele, především aby byl spolehlivý, protože na něj 
bude podnik odkázán. I zde platí heslo „důvěřuj, ale prověřuj“ takže kontroly dodávek jsou nutné. 
Zajištění kvalitních dodavatelů bývá v praxi poměrně složité (ti nejlepší už jedou naplno anebo jsou 
drazí, ti levnější zase skýtají větší riziko)
Měření analýza a zlepšování – spokojenost zákazníka: identifikovat zdroje informací, stanovit 
způsoby komunikace a metody sběru, sledování stížností a reklamací, komunikace se zákazníky 
(dotazníky, osobní kontakt), zprávy z médií
Pozn.: zákazníci nemají ve zvyku si stěžovat, spíše odejdou ke konkurenci. Úkolem firmy je stížnost  
zákazníkům usnadnit (například se zákazníka přímo zeptat, jestli mu něco nevadí)

Témata, do kterých materiál patří