Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (175 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

všechny přístupy zkoumají management, rozdíly jsou dané historií, zkušenostmi a zájmy autora;

Jak  si vybudovat dobré jménoElevator speech: první minuta rozhovoru s cizím člověkem, během které lze velmi zapůsobit anebo 
si u osoby „zavřít dveře“
Vize: je vhodné stanovit si ušlechtilý cíl, ke kterému směřovat a který je pro každého snadno 
pochopitelný a stotožnitelný
Schopnosti: dovednost a talent, kreativita, pozitivní přístup k životu

IQ + EQ + AQ = hlava + srdce + ruce = úspěch

Styl/ image: šaty dělají člověka

Procesní managementSlovo proces se více rozšířilo v souvislosti se zavedením systému managementu jakosti ISO 9001.
Proces je přirozeným způsobem „dělání věcí“ → procesní přístup by měl zprůhlednit pohled na věci

usnadnit chápání

zvládnout efektivní směrování

umožnit konstruktivní zlepšování

Strategické řízení hledí jak „dělat správné věci“, procesní řízní pak jak „dělat věci správně“ → 
dohromady usilují o zodpovězení „jak dělat správné věci správným způsobem“
Proces: soubor vzájemně se ovlivňujících činností (sled činností), které přeměňují vstupy na 
výstupy (za použití zdrojů); proces vždy probíhá v nějakém systému
Procesy se rozkládají na subprocesy, které se dále podle měřítka rozkládají na další subprocesy, 
až do jednotlivých činností. Šmída rozlišuje 5-10 hlavních procesů, např:

návrh produktu

výzkum a vývoj

splnění objednávky

zpracování (výroba)

zásobování

logistika

řízení materiálu

řízení distribučního 
řetězce

řízení dodavatelského 
řetězce

počet subprocesů je poté odvislý od velikosti firmy. Procesy se logicky ohraničují od počátku do 
konce a navazují na sebe
Možné rozlišování procesů:

vnitropodnikové × ty, které jdou přes hranice podniku (výrobek se musí upravit u jiné firmy)

procesy zaměřené na externího × interního zákazníka
Pozn.: spokojenost interních zákazníků je rovněž klíčová → pomáhá odhalit problémy 
v organizaci

Témata, do kterých materiál patří