Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
všechny přístupy zkoumají management, rozdíly jsou dané historií, zkušenostmi a zájmy autora;
Jak si vybudovat dobré jménoElevator speech: první minuta rozhovoru s cizím člověkem, během které lze velmi zapůsobit anebo
si u osoby „zavřít dveře“
Vize: je vhodné stanovit si ušlechtilý cíl, ke kterému směřovat a který je pro každého snadno
pochopitelný a stotožnitelný
Schopnosti: dovednost a talent, kreativita, pozitivní přístup k životu
IQ + EQ + AQ = hlava + srdce + ruce = úspěch
Styl/ image: šaty dělají člověka
Procesní managementSlovo proces se více rozšířilo v souvislosti se zavedením systému managementu jakosti ISO 9001.
Proces je přirozeným způsobem „dělání věcí“ → procesní přístup by měl zprůhlednit pohled na věci
•
usnadnit chápání
•
zvládnout efektivní směrování
•
umožnit konstruktivní zlepšování
Strategické řízení hledí jak „dělat správné věci“, procesní řízní pak jak „dělat věci správně“ →
dohromady usilují o zodpovězení „jak dělat správné věci správným způsobem“
Proces: soubor vzájemně se ovlivňujících činností (sled činností), které přeměňují vstupy na
výstupy (za použití zdrojů); proces vždy probíhá v nějakém systému
Procesy se rozkládají na subprocesy, které se dále podle měřítka rozkládají na další subprocesy,
až do jednotlivých činností. Šmída rozlišuje 5-10 hlavních procesů, např:
•
návrh produktu
•
výzkum a vývoj
•
splnění objednávky
•
zpracování (výroba)
•
zásobování
•
logistika
•
řízení materiálu
•
řízení distribučního
řetězce
•
řízení dodavatelského
řetězce
počet subprocesů je poté odvislý od velikosti firmy. Procesy se logicky ohraničují od počátku do
konce a navazují na sebe
Možné rozlišování procesů:
•
vnitropodnikové × ty, které jdou přes hranice podniku (výrobek se musí upravit u jiné firmy)
•
procesy zaměřené na externího × interního zákazníka
Pozn.: spokojenost interních zákazníků je rovněž klíčová → pomáhá odhalit problémy
v organizaci