Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikový management RPM2P - Zápisky z přednášek

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (175 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

procesy hlavní × podpůrné (podpůrné negenerují tržby → nemají externí zákazníky)
Pozn.: vedle nich existují ještě řídící procesy, které prostupují celou organizací

Pozn.: podpůrné procesy se často outsourcují → ze začátku je outsourcing nákladově výhodný, 
postupně se potvrdila tendence dlouhodobého partnera nehlídat tolik své náklady a ceny  
outsourcingu rostou, proto se doporučuje občas, pokud je to možné, změnit outsourcingovou firmu.
Z hlediska dlouhodobé úspěšnosti jsou důležité tři základní procesy:

1. strategické řízení2. proces řízení změn – change management: 8 doporučených kroků podle Johna Kottera:

1. vyvolat  vědomí naléhavosti
2. sestavení koalice schopné prosadit 

a realizovat změny

3. vytvoření vize a strategie
4. komunikace transformační vize

5. delegování v širokém měřítku
6. vytváření krátkodobých vítězství
7. využití výsledků a podpora dalších 

změn

8. zakotvení nových přístupů 

do organizační kultury

3. strategické řízení lidských zdrojů – zapojení pracovníků do procesů → nástroje:

vlastnictví procesů

vyhledávání příležitostí 
ke zlepšení

úsilí o inovace

vyhledávání příležitostí 
k profesnímu růstu

volné sdílení znalostí a zkušeností 
(otevřenost)

soustředit se na hodnoty 
pro zákazníka

úsilí o zlepšení image 
vlastní organizace

Pozn.: je nutné vyvolat v pracovnících profesní čest, musí být na svojí práci hrdí

5 hlavních procesů, které chceme mít pod kontrolou:

1. získání zákazníka
2. návrh a vývoj

3. příprava výroby
4. realizace

5. expedice

Efektivitu a účinnost procesů měříme sledováním těchto veličin:

náklady

objem produkce

rychlost (doba průběhu/ čekání)

jakost (nakolik vyhovuje specifikacím)

spokojenost pracovníků

spokojenost zákazníků

Měřitelné ukazatele:

CSF (Critical success factors) – kritické faktory úspěchu → předstižená – kolik čeho je 
třeba udělat, aby byl dosažen výsledek (např. udělat 5 nových obchodních kontaktů za den)

Témata, do kterých materiál patří