Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku RJPP - Vypracované otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (128.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4. Vysvětlete pojem znaky jakosti na výrobku a uveďte příklady.

Pod pojmem znak jakosti se dle ČSN EN ISO 9000:2001 rozumí „inherentní znak (rozlišující vlastnost) produktu, procesu nebo systému týkající se požadavku“.

Ve své podstatě jde o dílčí vlastnosti produktu, které se podílejí na jeho celkové jakosti. Je možno je dělit do následujících skupin:

1. Technické – vlastnosti fyzikální, chemické, technické parametry, výrobnost, přesnost, atd.

2. Provozní – působící při užívání (spolehlivost, životnost)

3. Ekonomické – náklady, cena, množství, apod.

4. Estetické – módnost, konečná úprava, apod.

5. Ekologické – životní prostředí, recykláž, apod.

Tyto dílčí vlastnosti produktů jsou u jejich jednotlivých podob odlišné. Jiné jsou u hmotných výrobků, jiné u služeb a jiné u procesů.

5. Jaké jsou důvody, které nutí firmy věnovat pozornost problematice ŘJ.

Jakost v současné době sehrává stále důležitější roli v zostřující se konkurenci na světovém trhu. Produkt, aby byl na trhu opravdu úspěšný, musí splňovat spoustu požadavků, z nichž některé jsou dokonce navzájem protichůdné. K nejdůležitějším z těchto požadavků patří tzv. konkurenční faktory, tj.: Cena – Qualita – Termíny. Má-li být firma úspěšná na náročném trhu, musí být schopna optimálně zvládnout sladění těchto tří faktorů. Hovoří se o tzv. „koncepci C-Q-T“.

6. Jaké jsou základní cíle Národní politiky podpory jakosti ČR?

Základní cíle Národní politiky podpory jakosti ČR na období do r. 2005 byly:

- vytvořit prostředí v němž je jakost přirozenou součástí života,

- realizovat principy podpory jakosti v souladu s evropskou politikou,

- šířit povědomí o jakosti včetně jejích přínosů v celé společnosti,

- podporovat vzdělávání.

Kapitola 2: Smyčka jakosti

1. Definujte jednotlivé činnosti na smyčce jakosti.

Smyčka jakosti řeší návaznost a zpětnou vazbu působení následujících činnosti: marketing, navrhování výrobku (služby), vývoj, zásobování, výroba, kontrola, balení a skladování, prodej a distribuce.

2. Vysvětlete základní filosofie zabezpečování jakosti v jednotlivých činnostech smyčky jakosti. (odpovědi obsahují obě otázky)

Marketing – úkoly: 1) identifikace skrytých potřeb zákazníka – vytvoření nabídky na tyto potřeby, 2) monitorování konkurence.

Navrhování výrobku (služby) – tato etapa si klade za cíl, zajistit převod zákazníkových potřeb ze zadání výrobku do technických specifikací materiálů, výrobků a procesů.

Vývoj - je obvykle prvním stadiem výroby a je imperativem, aby se ŘJ, kontrola nákladů a řízení objemu výroby zaváděly jako integrovaný systém, i když se s nimi v konkrétním stadiu výroby může zacházet jako s mezi divizními systémy křížově funkčního vedení. Objem nákladů a výroby je při plánování nového výrobku právě tak důležitý, jako typ a jakost výrobku.

Témata, do kterých materiál patří