Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku RJPP - Vypracované otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (128.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Zásobování – činnosti zásobovacího oddělení lze rozdělit na: 1)činnosti vztahující se přímo k zajišťování jakosti výrobku, 2)činnosti vztahující se na vlastní povinnosti tohoto oddělení.

Výroba – a)stabilizovaný výrobní proces-podstata je vyjádřena filosofií znalostí příčin nejakosti, b)dokonalý výrobní proces-podstata je vyjádřena filosofií znalostí příčin jakosti.

Kontrola – je ověřením, zda zadané úkoly, pro jejichž splnění byly vytvořeny podmínky a k jejichž splnění byli příslušní pracovníci přiměřeně motivováni, byly splněny.

Balení a skladování – v této činnosti je zapotřebí, aby byly zabezpečeny následující činnosti: manipulace s výrobky a jejich skladování, označování, balení, návod na uvedení do provozu, dodávky, dozor nad výrobky.

Prodej a distribuce – problematika ŘJ je v této fázi charakterizována velmi těsným spojením s marketingem, který se musí zabývat analýzou chování zákazníků, jejich potřebami, výhradami k právě na trh uváděným výrobkům.

Poprodejní servis – v dnešní době berou zákazníci služby, které jsou jim poskytovány stále více v úvahu při rozhodování o nákupu. Jestliže jsou technické parametry a ceny srovnatelné, dávají zákazníci přednost výrobkům firem známých svojí vysokou úrovní poskytovaných služeb.

Likvidace – problematika likvidace výrobku po jejich použití musí být řešena minimálně z pohledu následujících kritérií: a)technického (technická proveditelnost likvidace), b)ekonomického (nízké náklady na vlastní likvidaci), c)ekologického (nezávadnost vlastního procesu likvidace).

Kapitola 3: Základy řízení kvality

1. Vysvětlete rozdíly v pojetí organizace činností útvaru ŘJ dříve a nyní.

Dříve – 1)Především OTK, 2)Normalizace, 3)Zkušebnictví, 4)Metodická činnost, 5)Rozborová činnost.

Nyní – 1)Příprava podkladů pro rozhodnutí TOP managementu firmy (rozborová činnost), 2)Koordinační činnost na horizontále, 3)Rozhodovací činnost (dle delegované pravomoci), 4)Informační soustava systému ŘJ, 5)OTK.

2. Popište výhody decentralistického pojetí ŘJ firmy.

Pro toto uspořádání je nutné splnit následující předpoklady, při jejichž splnění začíná být toto pojetí organizačního uspořádání plně funkční: 1)Vyšší nároky na znalosti z oblasti ŘJ u všech pracovníků firmy, 2)Vytvoření ekonomického zájmu na jakosti (nasycený trh, plná konkurence), 3)Udržení celistvosti informační soustavy (systému). Decentralizaci systému ŘJ je možno začít tvořit až budou splněny všechny tři podmínky (zvláště pak v myšlení lidí). Řízení jakosti je prováděno ve všech odborných útvarech podniku.

3. Vysvětlete základní zásady tvorby systému ŘJ.

Při tvorbě systému ŘJ firmy je nutno dodržet následující zásady:

1 - Zásada neustálého zlepšování – jde o neustálé zlepšování směrem k dokonalému uspokojení potřeb a požadavků různých uživatelských trhů neboť kontrola a prevence v současné době již nestačí.

Témata, do kterých materiál patří