Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku RJPP - Vypracované otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (128.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Existuje celá řada faktorů, které vystupují u různých výrobků s rozdílnou naléhavostí, patří mezi ně např.: 1)faktor úspornosti – jedná se o problematiku co největšího zhodnocení daných vstupních prvků, zvláště pak energie, surovin a materiálů. 2)faktor ochrany životního prostředí – jde o postižení negativního vlivu užití výrobku na životní podmínky uživatelů výrobku.

Kapitola 8: Strategie jakosti podniku

1. Vysvětlete pojmy: strategické, taktické a operativní ŘJ.

Strategické ŘJ – jde o tvorbu rozhodnutí zásadního charakteru, která dlouhodobě ovlivňují nejenom proces zjišťování jakosti, ale i celkovou orientaci a ekonomickou prosperitu podniku.

Taktické ŘJ – usměrňuje vývoj a zavádění takových metod a prostředků zajišťování jakosti, aby cíle jakosti definované strategickou úrovní byly průběžně a spolehlivě plněny.

Operativní ŘJ – na základě výsledků kontrolních aktivit řídí proces samotné výroby tak, aby podnik opouštěly pouze výrobky vyhovující plně požadavkům zákazníka.

2. Vysvětlete problematiku politiky jakosti.

Jde o základní kámen podnikového systému ŘJ. Vyjadřuje hlavní ideu a zásady, které organizace v oblasti ŘJ hodlá prosazovat v souladu se svým posláním v tržním prostředí. Neexistuje obecně platný koncept politiky jakosti neboť každý podnik je svým způsobem jedinečným organismem a politika jakosti musí toto specifikum respektovat a navíc vyjadřovat i kreativitu managementu podniku.

3. Vysvětlete problematiku výchovných programů jakosti.

Kaoru Ishikawa zcela jednoznačně tvrdí: „ŘJ začíná a končí výchovou“. Toto tvrzení je naprosto správné, neboť tyto výchovné programy mají za úkol dlouhodobě a pozitivně ovlivňovat vztah zaměstnanců firmy k problematice jakosti i vytvářet jejich příslušnou odbornou úroveň.

K základním požadavkům na výchovné programy patří:

a)trvalá součást personálního managementu firmy

b)obsáhnutí všech zaměstnanců firmy

c)diferenciovaný přístup k jednotlivým skupinám zaměstnanců

d)dominantní význam jakosti, motivace zaměstnanců, osvojení základních metod ŘJ

e)finanční zabezpečení.

4. Vysvětlete zásady, které se uplatňují při spolupráci s dodavateli.

Hlavní důvody strategického významu jakosti dodávek jsou:

- množství materiálových a surovinových položek

- podstatně vyšší úroveň nákladů vynakládaných na výrobu zabezpečovanou nekvalitními dodávkami

- významná závislost mezi odběratelem a dodavatelem

- možné další specifikace odběratele.

5. Vysvětlete vazbu ŘJ na marketing a vývoj.

V současné době je možno marketing označit za prioritní činnost nejen ve směru smyčky jakosti, t.j. působením na výzkum, vývoj atd., ale i se zpětnou vazbou na odbyt a prodej. Tímto zjišťujeme, že analytická část marketingu podstatnou měrou vytváří tržní strategii firmy a tím se svým pojetím posouvá do výsledného efektu její ekonomiky, což potvrzuje jeho další orientaci na segregaci a segmentaci trhů, kde se z pohledu jakosti, činnost zaměřená na zjištění potřeb zákazníků považuje za naprosto základní.

Témata, do kterých materiál patří