Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Jakost v podniku RJPP - Vypracované otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (128.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

5. Vyjmenujte základní práva spotřebitele.

1) Bezpečnost

2) Volný výběr zboží

3) Odškodnění

4) Informace

5) Vzdělání

6) Zastupování

7) Základní potřeby

8) Zdravé životní prostředí

Kapitola 12: Ceny za kvalitu

1. Která kriteria obsahuje model Excellence Evropské nadace pro řízení kvality – EFQM?

1) Vedení – zapojení vrcholového managementu a všech ostatních vedoucích pracovníků do komplexního managementu řízení jakosti (TQM), aktivita při procesu zlepšování v rámci organizace.

2) Řízení pracovníků – vytváření a přezkoumávání personální politiky, podpora iniciativy.

3) Strategie a plánování – formulace strategie a plánů, jejich sdělování, aktualizace a zlepšování.

4) Zdroje a partnerství – zajištění efektivnosti a účinnosti řízení zdrojů organizace.

5) Systém jakosti a procesy – orientace na zákazníky, vlastní systém jakosti, řízení vlastních klíčových procesů pro tvorbu výrobků a služeb, řízení vlastního procesu neustálého zlepšování.

6) Spokojenost pracovníků.

7) Spokojenost zákazníků – A) část zabývající se tím, jak zákazník vnímá výrobky, služby a vztahy s organizací, B) část sloužící k dalšímu posuzování vztahujícímu se ke spokojenosti zákazníků organizace.

2. Z čeho vychází Model národní ceny ČR za jakost?

Model Národní ceny ČR za jakost vychází z Modelu úspěšnosti EFQM a obsahuje celkem devět kritérií, která jsou rozdělena do částí předpoklady a výsledky (spokojenost zákazníků, pracovníků, odpovědnost vůči společnosti a výsledky podnikání), odpovídají předpokladům vytvořených vedením, které řídí strategii a plánování, zabývá se řízením pracovníků, zdrojů a systému řízení a procesu. Aplikace modelu odhaluje silná a slabá místa a tím umožňuje vedení firmy navrhnout taková opatření, která povedou k odstranění zjištěných slabých míst.

3. Které dvě základní metody hodnocení používá firma ucházející se o Cenu ČR za jakost?

Pro hodnocení firma využívá dvě základní metody, a to sebehodnocení předpokladů a výsledků a benchmarking, porovnání vlastní úrovně s ostatními firmami v oboru mimo něj.

Kapitola 13: Trendy v řízení kvality?

1. Které nové tendence v řízení jakosti znáte?

1) Tendence odvozovat jakost od zákazníkova očekávání či přání, které ani není přímo formulováno.

2) Důraz na celoživotní náklady na výrobek.

3) Zlepšování jakosti v podmínkách omezených zdrojů.

4) Uplatňuje se celkový pohled na celý životní cyklus (požadavek „jakosti života“).

5) Poskytování „záruk na jakost“.

6) Pokračování tendence posilování prevence vad a současného oslabování kontroly.

7) Řízení jakosti proniká stále silněji do sféry služeb.

8) Zesílená odpovědnost řadových pracovníků během všech etap reprodukčního procesu za úroveň provedení vlastní práce a jejich účast na řešení problémů jakosti a efektivnosti na pracovištích.

Témata, do kterých materiál patří