PM_zkou_ka_uzav_en_ (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
e) všechny možnosti jsou správné
Interkulturální management:
Otázky:
Podle pravidel společenského chování je v České republice společensky významnější? (Jedná – li se o pracovní poradu ve firmě)
zaměstnanec
žena
nadřízený (generální manažer podniku)
manažer kontrolního úseku
2. Samokomunikací rozumíme
a. presentaci vlastních myšlenek
b. zadávání příkazů
c. konstruktivní vedení vnitřního dialogu
d. situačně adoptivní vedení rozhovorů
Jednosměrnou komunikací rozumíme:
a. konstruktivní vedení vnitřního dialogu
b. presentaci vlastních myšlenek
c. odpověď zaměstnance
d. situačně adoptivní vedení rozhovorů
Efektivní vedení porad vyžaduje
a. konstruktivní vedení vnitřního dialogu
b. vyžaduje mnohostrannou komunikaci
c. reakci podřízených
-
zadávání příkazů
14 principů:specializace,autorita,disciplína,jednota přikazování,jednota vedení,Podřízenost osobních zájmů,
odměnování, centralizace,akalární řetěz,pořádek,Držení personálu,iniciativa,morálka kolektivu
MaxWEBER:přesné rozdělení profesio.aktivit,kvalifikované obasazení;hierarchie autorit; Systém rolí a pravidel,
striktní oddělení soukromého života,dokumentování rozhodnutíA postupů
McGregor: reorie X(odpor k práci) a Y(potřeba pracovat), studium prac.skupin
Herzberg-teorie pracovní spokojenosti (dvoufaktorová)
SHEIN-typologie člověka v organi.,Teorie pracovní smlouvy;
Blake a Mount: manažerská mřížka-hodnocení stylu řízení/vedení(2 dimenze-pozornost věnovaná lidem a výrobě)
PROCES: ISO9000 soubor vzájemně souvisejícího nebo vzájemně se ovliv.činností, které přeměnují vstupy na vystupy
Systém managementu: pro stanovení politiky a cílů a k dosažení těchto cílů (obsahuje:orga.strukturu,postupy,proce.,Zdroje)
TYPY Procesů: Iso odpovědnost vedení,management zdrojů,realizace produktu,měření analýza a zlepšování;
Typy a charakteristika procesu: Hlavní procesy(marketing,prodej,vývoj,výroba,distribuce,servis)Řídicí(strategické,
Taktické a operativní plánování,rozpočtování,řízení zdrojů,personální řízení) Podpůrné(školení,péče,úklid,údržba,
Nákup,doprava,péče OHW a SW,řízení dokumentu,vývoj vlast IS)
3 procesy pro dlouhodobúspěš: 1úTvorba a naplnování strategie 2)Procesní řízení změn-chrání před překvapením)
3)Proces strategického řízení lidských zdrojů(lidské zdroje jsou konkurenční výhodou)
8 principů manage.jakosti: 1)zaměř.na zákazníka 2)vedení 3)zapojení pracovníků 4)procesní přístup 5)systémový
Přístup k managementu 6)Kontinuální zlepšování 7)rozhodonání na základě informací 8)budování vzáj.výhod.vztahů
Role času a měřítka: předstižná měřítka/dopředná-díáme do bunoucnosti a plánujeme (co by měla orga a jednotli.
Každý den dělat,aby byl v budoucnu dosažen nějaký cíl) -CSFS-kritické fakt.úspěchu 3)zpožděná/zpětná – jak si