Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
E-MAIL MARKETING
- Není to stejné jako spam nebo nevyžádaná reklama.
- Jedná se o rychlé a efektivní navázání komunikace se zákazníkem s cílem pravidelného předávání informací prostřednictvím prostého emailu nebo newsletteru.
- Výhoda: nízké náklady, vysoká efektivita a možnost indivualizace.
- Využití zvláště v B2B marketingu.
- Cílem je zlepšení komunikace se zákazníky, akvizice a budování vztahů se zákazníky.
HIGHTECH & HIGHTOUCH
- Technika je požehnáním i kletbou zároveň. Šetří náš čas, peníze, práci a umožňuje nám soustředit se na skutečné podstatné věci.
- Na druhou stranu vše probíhá podle hesla „vyber, kup, nainstaluj, aktualizuj“, díky čemuž se člověk chová jako pes honící se za svým vlastním ocasem.
- Firmy tak budou muset hledat, jak svou „hightech“ nabídku obohatit o „hightouch“, tedy dát užitečným pomocníkům emocionální náboj a důvod, proč by stále měli „upgradovat“ své mobily, počítače, automobily, zkrátka cokoliv ze světa techniky.
- Hightech/hightouch je vnímán jako důležitý marketingový trend, a to především při zlepšování image
LOVEMARKS
- Zákazníci kupují „normální“ značky, pokud nabízejí konstantní a zákazníkem očekávanou kvalitu.
- „Lovemarks“ je však o kus dál, neboť zákazník se k němu obrací se skutečnou důvěrou a má ke značce vytvořen hluboký emocionální vztah.
- Pokud produktům firmy dávají zákazníci přívlastky jako prestižní, elegantní nebo kvalitní, může si firma gratulovat, patrně pro řadu z nich představují produkty firmy „lovemarks“.
- Cílem je budování vztahů se zákazníky a budování image
MOBILNÍ MARKETING
- Využití mobilů a na ně navázaných technologií je v rámci DM stále častější.
- Nejvyužívanější službou jsou spotřebitelské SMS soutěže, hlasování, loga a melodie.
- Kodex mobilního marketingu www.amm.cz.
- Premium SMS (www.premium-sms.cz)
- MMS (multimediální zprávy) – vhodné pro barevné obrázky, fotografie, videosekvence, atd.
ONE-TO-ONE MARKETING
- Starat se o zákazníky různými způsoby, to je základní myšlenka one-to-one marketingu.
- Namísto programů podpory prodeje nebo spotřebitelských výzkumů je třeba se soustředit na jednotlivého zákazníka a vést s ním dialog.
- Jde o to nabídnout více produktů jednomu zákazníkovi.
- Cílem je rozvíjet vztahy se zákazníky, podporovat akvizice, zvyšovat obrat či zlepšovat komunikaci.
- Jedná se o velmi důležitý trend v nadcházejícím období.
PERMISSION MARKETING
- Zákazníci jsou často vynervováni klasickou marketingovou komunikací postavenou na masových médiích.
- Pokud si chce podnik své zákazníky naklonit, pak jim dá šanci, aby přijímali reklamy jen tehdy, kdy sami uznají za vhodné, a podnik takto přejde od push k pull marketingu (či permission marketingu).
- Skutečný marketing na vyžádání navíc promění anonymního zákazníka v někoho zcela konkrétního, kdo s firmou chce komunikovat.