Prednasky_marketing-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Je nástrojem budování zákaznických vztahů a posílené image.
GUERILLA MARKETING
- Jsou aktivity jako nekonvenční cesty k oslovení potenciálních zákazníků realizované s nízkými rozpočty, jejichž výsledkem je, že recipient věnuje kampani svou pozornost, aniž by si byl primárně vědom, že jde o propagaci.
- Je levný, Pracuje s psychologií, Má velkou šanci na to vázat na sebe sekundární publicitu, V agresivní variantě přímo napadá konkurenci.
- Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto nového a rozvíjejícího se oboru.
- Sám říká, že primárním cílem Guerilla marketingu není obrat nebo známost firmy, ale především ZISK! Proto je tento typ marketingu vysoce efektivní.
- Kdy můžeme techniky Guerilla marketingu nejlépe využít? Vždy když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli.
- Jaká je tedy nejlepší taktika?
1. Udeřit na nečekaném místě
2. Zaměřit se na přesně vytipované cíle
3. Ihned se stáhnout zpět
SOCIÁLNÍ MARKETING
- Sociální marketing je strategie, která používá marketingových principů a technik pro podporu změn chování cílových skupin, s cílem zlepšení společnosti a budování trhů výrobků nebo služeb (Kotler and Lee, 2004).
- Princip sociálního marketingu je, že si obě strany – firma i organizace – rozšiřují okruh sympatizantů – zákazníků, klientů, dárců – formou společné marketingové kampaně.
- Sociální marketing zdůrazňuje prospěšnost firmy v sociálně potřebné oblasti, firma se tak stává atraktivnější, konkurenceschopnější a výnosnější.
- Podpora veřejně prospěšných projektů – zefektivnění firemní extérní komunikace.
- Stává se světovým trendem.
- Průkopníkem byla firma American Express.
- V ČR zatím menší zájem u firem.
VIRÁLNÍ (VIROVÝ) (word-of-mouth) MARKETING
- Co může být pro reklamu firmy lepší, než že si ji lidé předávají sami mezi sebou?
- Řetězová reakce, kterou dobrá virální kampaň dokáže spustit, znamená i nemalou úsporu nákladů.
- Jediné nebezpečí spočívá v tom, že se vypuštěný „virus“ chová jako neřízená střela.
- Vhodný na akvizici nových zákazníků.
Další
CUSTOMIZACE
- Individualizace poptávky má na mnoha trzích rostoucí tendenci.
- Výrobci reagují rozšiřováním nabídky o další a další varianty.
- Radikální řešení pak přichází v podobě masové customizace, kdy každý produkt může být upraven podle přání zákazníka.
- Je vhodná pro růst obratu a nové akvizice.
- Př.: výrobce bonbonů M&M umožňuje svým zákazníkům namíchat si přes internet sáček bonbonů v barvách dle jejich představ (příplatek za službu je zanedbatelný).