Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Je nástrojem budování zákaznických vztahů a posílené image.

GUERILLA MARKETING

- Jsou aktivity jako nekonvenční cesty k oslovení potenciálních zákazníků realizované s nízkými rozpočty, jejichž výsledkem je, že recipient věnuje kampani svou pozornost, aniž by si byl primárně vědom, že jde o propagaci.

- Je levný, Pracuje s psychologií, Má velkou šanci na to vázat na sebe sekundární publicitu, V agresivní variantě přímo napadá konkurenci.

- Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto nového a rozvíjejícího se oboru.

- Sám říká, že primárním cílem Guerilla marketingu není obrat nebo známost firmy, ale především ZISK! Proto je tento typ marketingu vysoce efektivní.

- Kdy můžeme techniky Guerilla marketingu nejlépe využít? Vždy když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli.

- Jaká je tedy nejlepší taktika?

1. Udeřit na nečekaném místě

2. Zaměřit se na přesně vytipované cíle

3. Ihned se stáhnout zpět

SOCIÁLNÍ MARKETING

- Sociální marketing je strategie, která používá marketingových principů a technik pro podporu změn chování cílových skupin, s cílem zlepšení společnosti a budování trhů výrobků nebo služeb (Kotler and Lee, 2004).

- Princip sociálního marketingu je, že si obě strany – firma i organizace – rozšiřují okruh sympatizantů – zákazníků, klientů, dárců – formou společné marketingové kampaně.

- Sociální marketing zdůrazňuje prospěšnost firmy v sociálně potřebné oblasti, firma se tak stává atraktivnější, konkurenceschopnější a výnosnější.

- Podpora veřejně prospěšných projektů – zefektivnění firemní extérní komunikace.

- Stává se světovým trendem.

- Průkopníkem byla firma American Express.

- V ČR zatím menší zájem u firem.

VIRÁLNÍ (VIROVÝ) (word-of-mouth) MARKETING

- Co může být pro reklamu firmy lepší, než že si ji lidé předávají sami mezi sebou?

- Řetězová reakce, kterou dobrá virální kampaň dokáže spustit, znamená i nemalou úsporu nákladů.

- Jediné nebezpečí spočívá v tom, že se vypuštěný „virus“ chová jako neřízená střela.

- Vhodný na akvizici nových zákazníků.

  1. Další

CUSTOMIZACE

- Individualizace poptávky má na mnoha trzích rostoucí tendenci.

- Výrobci reagují rozšiřováním nabídky o další a další varianty.

- Radikální řešení pak přichází v podobě masové customizace, kdy každý produkt může být upraven podle přání zákazníka.

- Je vhodná pro růst obratu a nové akvizice.

- Př.: výrobce bonbonů M&M umožňuje svým zákazníkům namíchat si přes internet sáček bonbonů v barvách dle jejich představ (příplatek za službu je zanedbatelný).

Témata, do kterých materiál patří