Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

AMBIENTNÍ MÉDIA

= Velký zásah malou reklamou.

- Jsou neotřelá a schopná vytrhnout zákazníka z reklamní otupělosti. Dokáží útočit i tam, kde to zákazník nečeká, a často i způsobem, jakým to nečeká. Vhodné pro akvizice zákazníků.

- Př.: záchodková reklama, samolepky na ulicích, sloupy veřejného osvětlení využité jako reklamní poutače nebo reklamní balon.

- Konkrétní ukázky firem: před pár lety startovala vesmírná raketa s nápisem Pizza Hut, Sazka měla své odpadkové koše a lavičky „větší než obvykle.“

BENCHMARKING

- Je prostředek zdokonalování organizace, který spočívá ve stanovení určité laťky či kritérií, jimiž se chce podnik řídit nebo je chce dosáhnout.

- Benchmarking nabízí velmi rozsáhlý vnitřní potenciál pro zdokonalování podniků.

- Určitá firma A si vyhledá jinou organizaci B, která je jí podobná a je úspěšná.

- Průzkumem se zjistí, jak dané činnosti organizace B provádí a firma A se může od ní toto přiučit / naučit / zdokonalit.

a) Interní benchmarking (srovnání v jedné organizaci, např. mezi jednotlivými pobočkami),

b) Externí benchmarking (srovnání podniku A s podobným podnikem B, může jít i o přímou konkurenci),

c) Procesní benchmarking (srovnání pracovnách postupů organizace s jinými špičkovými společnostmi bez ohledu na obor, v němž fungují, příkladem je porovnání banky a letecké společnosti při přepážkových službách.)

- Benchmarking není jednorázovou akcí, je nutné jej opakovat.

- Nutným předpokladem je plná angažovanost managementu podniku.

  1. Nové marketingové trendy

- Viralní marketing, Guerilla marketing, Event marketing, Sociální marketing, CRM, Vztahový (relační) marketing (viz. 1. přednáška), další

CRM

- CRM je přístup jak identifikovat, získat a udržet si zákazníka.

- Dovoluje organizacím spravovat a sladit interakce se zákazníkem.

- CRM pomáhá firmám zvýšit hodnotu každé takové interakce a tím dosahovat lepších ekonomických výsledků.

- Přínos CRM je zřejmý: zefektivnění procesů a poskytnutí obchodníkům, marketingu a vedení společnosti lepší, podrobnější informace o zákaznících.

- CRM pomáhá firmám vytvořit více profitabilní vztah se zákazníkem a snížit operativní náklady.

- Trendem v oblasti budování vztahů zákazník-firma je prohlubování součinnosti jednotlivých firemních složek a součinnost všech médií, kterými firma se zákazníkem komunikuje.

- Je to reakce na odvěký problém, kdy levá ruka neví, co dělá pravá ruka.

EVENT MARKETING

- Emoce a jedinečnost ve spojení s osobním setkáním charakterizují dobrý event.

- Event marketing není nic objevného, ale stále dobře funguje.

- Protože se často obrací ke zcela konkrétním osobám, má hodně společného s CRM.

- Stejně tak se prolíná se zážitkovým marketingem (viz. dále), neboť dobrý event by měl v myslích zanechat nesmazatelnou stopu v podob „highlightu“, tedy zlatého hřebu celé akce.

Témata, do kterých materiál patří