Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prednasky_marketing-1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- V souladu s tímto trendem budou spotřebitelé stále více hledat alternativní místa nákupu s cílem uspořit čas, koupit si kvalitní výrobek , strávit čas s přáteli v příjemném prostředí. Např. ve Velké Británii cca 60 % tržeb na čerpacích stanicích představují nákupy, které nesouvisí s auty: tisk, potraviny, cigarety.

  1. Diferenciace

- Diferenciace přidává spotřebiteli hodnotu a uspokojuje široké spektrum jeho potřeb. Diferenciace může mít řadu podob: různé kategorie, speciální značky, uspořádání a poloha prodejny vedoucí k úspoře času, komfort nakupování, uspořádání prodejny a její atmosféra, kvalita personálu, věrnostní programy, nové technologie v místě prodeje, doprovodné služby apod.

- Jedním z příkladů je společnost AlbertHeijn v Holandsku, která realizuje úspěšný loajalitní koncept „Bonus“. Tento řetězec také uspěl formou nabídky unikátních kompletních chlazených jídel. Svoje nabídky pro spotřebitele současně podporuje cílenými informacemi na internetu.

Strategický mix: Cena & Diferenciace

- Orientace na cenu je a bude důležitá, ale je nezbytné porozumět tomu, co skutečně znamená cena konkretního výrobku pro spotřebitele, a zvolit selektivní cenovou strategii, která je mixem nízkých cen a budování značek.

- Při budování značky je základním cílem odlišení výrobku od výrobku konkurence. Pro efektivní diferenciaci je třeba se zaměřit na: pochopení nejen spotřebitelských požadavků, ale také nákupního chování spotřebitelů, identifikaci klíčových skupin spotřebitelů pro konkrétní značky a výrobky, výběr správných strategických partnerů, systematické řízení značek a kategorií, promoční a loajalitní koncepty, sortiment, merchandising, vizibilitu.

  1. Trendy v marketingu

  1. Trendy v elektronické budoucnosti

- neustálý růst prodeje chytrých telefonů (tzv. smartphonů)

- růst poptávky po počítačových hrách

- bloggování – miliony lidí publikují na internetu své názory a miliony jiných je komentují.

- Weblog je osobní deník, či zápisník umístěny na webu. Věnují se různým tématům. Veliký nárůst blogů každý měsíc.

- Zábavní PC nebo multimediální centrum – nový typ počítače, který je prvořadě určen pro domácí zábavu a připojení přímo k televizi.

- Toto zařízení slouží jako CD/DVD přehrávač a rekordér, MP3 Přehrávač, herní konzole, osobní videorekordér (PVR) a samozřejmě jako počítač.

- Širokopásmové připojení neboli broadband – vysokorychlostní způsob zasílání dat po síti přineslo revoluci ve využití internetu.

- Jedná se o 10x až 80x rychlejší připojení než je klasické vytáčené spojení přes modem.

  1. Nové trendy

- Reengineering, Outsourcing, E-commerce, Benchmarking, Alliance, Partnerství s dodavateli

ALIANCE

- místo osamoceného úsilí dosáhnout vítězství prosazuje se stále více snaha spojit se s důležitými partnery a získat si tak větší obchodní sílu.

Témata, do kterých materiál patří