Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Podstata marketingu a jeho role ve společnosti 

  Komplexní proces   Zákazník   Zisk   Společnost 

Co je marketing? – marketing je „všechno“ – nechce přesnou definici, ta neexistuje 

  Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení 

potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace (Světlík) 

  Marketing lze definovat jako proces, v němž jednotlivci a skupiny získávají prostřednictvím tvorby a směny 

produktů a hodnot to, co požadují (Boučková) 

  Marketing znamená uvědomělé, na trh orientované vedení firmy a organizace, kdy zákazník je do jisté míry 

alfou i omegou podnikatelského procesu (Jakubíková) 

  Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, 

prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními (Kotler) 

  Firma a organizace se snaží uspokojit potřeby a přání za to zákazník „zaplatí“ (nejsou to vždy jen peníze), celý 

tento obchodní vztah je vázán na společnost a tu společnost nějak ovlivňuje (někdy pozitivně, někdy 
negativně, někdy neutrálně) 

  Marketing nemůžeme u zákazníka vyvolat potřebu, jenom přání. Marketing je provázaný s různými obory. 

Vznikl na přelomu 19./20. Století v USA 

Marketingové (podnikatelské) koncepce  

Hlavní rozvoj po 2. Světové válce v USA a mají uplatnění i v současné době 

  Koncepce výrobní 

o  Po 2. Sv. v. v USA – nedostatek peněž, nikdo neměl nic, ale lidi chtěli (bylo poptávka) 
o  Předpokládá, že spotřebitelé budou nakupovat ty výrobky, které jsou široce dostupné a které jsou 

Témata, do kterých materiál patří