Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Podstata marketingu a jeho role ve společnosti
Komplexní proces Zákazník Zisk Společnost
Co je marketing? – marketing je „všechno“ – nechce přesnou definici, ta neexistuje
Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení
potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace (Světlík)
Marketing lze definovat jako proces, v němž jednotlivci a skupiny získávají prostřednictvím tvorby a směny
produktů a hodnot to, co požadují (Boučková)
Marketing znamená uvědomělé, na trh orientované vedení firmy a organizace, kdy zákazník je do jisté míry
alfou i omegou podnikatelského procesu (Jakubíková)
Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují,
prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními (Kotler)
Firma a organizace se snaží uspokojit potřeby a přání za to zákazník „zaplatí“ (nejsou to vždy jen peníze), celý
tento obchodní vztah je vázán na společnost a tu společnost nějak ovlivňuje (někdy pozitivně, někdy
negativně, někdy neutrálně)
Marketing nemůžeme u zákazníka vyvolat potřebu, jenom přání. Marketing je provázaný s různými obory.
Vznikl na přelomu 19./20. Století v USA
Marketingové (podnikatelské) koncepce
Hlavní rozvoj po 2. Světové válce v USA a mají uplatnění i v současné době
Koncepce výrobní
o Po 2. Sv. v. v USA – nedostatek peněž, nikdo neměl nic, ale lidi chtěli (bylo poptávka)
o Předpokládá, že spotřebitelé budou nakupovat ty výrobky, které jsou široce dostupné a které jsou