Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zároveň i cenově přístupné.
o Nutností jsou velké objemy výroby s možností zvyšování produktivity (=úspora nákladů z rozsahu
výroby)
o (Baťa, Ford) z marketingového mixu se zabývá lehce, distribucí okrajově, cenu řeší tak, aby bylo co
nejpřijatelnější pro davy, což je zapříčiněno masovou výrobou, podstata je vyrábět a prodávat s co 
nejnižšími výrobními náklady 
 Koncepce výrobková
o  Předpokládá, že zákazník preferuje kvalitu a výjimečnost výrobků = značkový výrobek 
o  Výrobce se zamiluje do vlastního produktu, produkt zdokonaluje, jakkosti, image, značce a s tím 
roste cena produktu, př. hodinky Rolex, Aston Martin… Marketingová krátkozrakost – výrobce ztrácí 
výrobní úvahy, co je a co není možné a jednosměrně se orientuje na vlastní produkt 
o Podnik pracuje na kvalitě a jakosti produktů  zlepšování image a hodnoty značky
 Koncepce prodejní
o Pozornost se přesouvá na prodej, cílem je prodat vyrobenou produkci, protože zákazník je pasivní a
je třeba ho k nákupu přimět agresivními prodejními a propagačními technikami.
o  Nezabývá se analýzou poptávky, něco vyrobí a vnucují pomocí různých propagačních nástrojů 
o  Produkt = hmotný výrobek, služba, myšlenka, patent 
 Koncepce marketingová
o  Víceméně stejná jako prodejní, rozdíl je ale na začátku, tady se dělá analýza poptávky 
o  Do popředí zájmu podniku se dostává zákazník a dominantní snahou se stává poznání a uspokojení 
jeho potřeb.
o Zaměřuje se především na stávající zákazníky.
 Sociální (společenská) koncepce
o  Uvažuje i třetí prvek – veřejný zájem sociální či etický apod. 
o  (mc´donald – going green, charita, fair trade, ochrana životního prostředí, ekologie) 
