Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zároveň i cenově přístupné. 

o  Nutností jsou velké objemy výroby s možností zvyšování produktivity (=úspora nákladů z rozsahu 

výroby) 

o  (Baťa, Ford) z marketingového mixu se zabývá lehce, distribucí okrajově, cenu řeší tak, aby bylo co 

nejpřijatelnější pro davy, což je zapříčiněno masovou výrobou, podstata je vyrábět a prodávat s co 
nejnižšími výrobními náklady 

  Koncepce výrobková 

o  Předpokládá, že zákazník preferuje kvalitu a výjimečnost výrobků = značkový výrobek 
o  Výrobce se zamiluje do vlastního produktu, produkt zdokonaluje, jakkosti, image, značce a s tím 

roste cena produktu, př. hodinky Rolex, Aston Martin… Marketingová krátkozrakost – výrobce ztrácí 
výrobní úvahy, co je a co není možné a jednosměrně se orientuje na vlastní produkt 

o  Podnik pracuje na kvalitě a jakosti produktů  zlepšování image a hodnoty značky 

  Koncepce prodejní 

o  Pozornost se přesouvá na prodej, cílem je prodat vyrobenou produkci, protože zákazník je pasivní a 

je třeba ho k nákupu přimět agresivními prodejními a propagačními technikami. 

o  Nezabývá se analýzou poptávky, něco vyrobí a vnucují pomocí různých propagačních nástrojů 
o  Produkt = hmotný výrobek, služba, myšlenka, patent 

  Koncepce marketingová 

o  Víceméně stejná jako prodejní, rozdíl je ale na začátku, tady se dělá analýza poptávky 
o  Do popředí zájmu podniku se dostává zákazník a dominantní snahou se stává poznání a uspokojení 

jeho potřeb. 

o  Zaměřuje se především na stávající zákazníky. 

  Sociální (společenská) koncepce 

o  Uvažuje i třetí prvek – veřejný zájem sociální či etický apod. 
o  (mc´donald – going green, charita, fair trade, ochrana životního prostředí, ekologie) 

Témata, do kterých materiál patří