Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
prostředí (duhová energie, energie z obnovitelných zdrojů)
Trh a cílený marketing
Trh a jeho členění Trh je oblastní ekonomické reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými ekonomickými subjekty
prostřednictvím směny, přičemž směnu zprostředkovávají peníze.
Základními subjekty trhu jsou (v třísektorové):
o Domácnosti – prodávající na trhu práce, poptávající na trhu výrobků a služeb
o Podniky – prodávající na trhu výrobků a služeb a poptávající na trhu práce
o Stát – může být jako kupující (státní zakázky) i jako prodávající (státní podniky), – fungování trhu
Z makroekonomického hlediska rozlišujeme trh:
o Výrobních faktorů (půda, práce, kapitál), produktů (výrobků a služeb) a peněz
o Dílčí (trh jednotlivých druhů zboží), agregátní (trh veškerého zboží)
o Regionální, národní a mezinárodní.
Marketingové členění trhu
3 atributy velikosti trhu – spotřebitelé (musí splňovat všechny 3
podmínky a najednou):
o Mají zájem o určité zboží
o Mají peníze (koupěschopná poptávka)
o Mají možnost si produkt koupit
1. Spotřebitelé s dostatečným zájem o produkt
2. Kupující, kteří mají zájem, prostředky a možnost koupě
3. Obhospodařovaný trh
4. Skuteční kupující
Potencionální trh – spotřebitelé s dostatečným zájmem o produkt (nesplňují další podmínky) - největší trh
Použitelný trh (=dostupný) – splňují všechny 3 podmínky
Kvalifikovaný použitelný trh – je zde legislativní omezení, prodej alkoholu a tabákových výrobků – je určen
jenom pro lidi od 18 let
Cílový trh (obhospodařovaný trh) – část kvalifikovaného dostupného trhu, pro který se společnost rozhodne