Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Poptávka a metody jejího odhadu 

  Poptávka – tj. množství zboží či služeb, které jsou kupující ochotni za určitou cenu koupit; faktory, které 

ovlivňují výši poptávky: 

o  změny cen substitutů (hovězí versus vepřové); 
o  výše důchodů obyvatelstva (změna v pozitivním směru, důchody porostou, poroste poptávka); 
o  velikosti populaci (demografické, kulturní, technologické vlivy mohou ovlivnit chování kupujících); 
o  vkusu, 
o  zvyků, referencí obyvatel 

  je těžké odhadnout poptávku po nových výrobcích – primární výzkum 

Odhady současné poptávky:   Celkový tržní potenciál – potenciální počet kupujících x průměrné Q zakoupené jedním kupcem a pak cenou 
  Tržní potenciál oblasti – metoda výstavby trhu (zejména na B2B trhu), metoda více faktorového indexu 

(zejména B2C trhy) 

  Tržby v odvětví a tržní podíly – identifikace konkurentů a jejich tržeb. 

Odhad budoucí poptávky – 3 stádia:   Makroekonomická prognóza (inflace, nezaměstnanost, vládní výdaje, úroky,…) – prognóza HNP 
  Prognóza odvětví   Prognóza vybrané společnosti – respektuje určitý tržní podíl společnosti v daném odvětví 

Principy oslovení trhu 

  Tržně nediferencovaný marketing (konvergentní strategie) – firma nedělá mezi zákazníky rozdíl 

o  Hromadný (masový) marketing – firma hromadně vyrábí jeden výrobek jedním identickým 

marketingovým mixem a prodávám všem zákazníkům 

o  Výrobkově diferencovaný marketing – firma vyrábí více výrobků, které se mohou lišit kvalitou, 

velikosti atd., jeden způsob marketingového mixu pro všechny zákazníky 

  Cílený marketing (divergentní strategie) 

o  Koncentrovaný marketing – firma se specializuje na jeden či několik málo segmentů a vytvoří jeden 

Témata, do kterých materiál patří