Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Hledání informací:
Aktivní
o Vnější – sama vyhledávám informace na internetu, v obchodu, letáky, osobní doporučení
o vnitřní – mám nějaké osobní zkušenosti (s produktem, značkou), vyhledávání informací, které
mám v dlouhodobé paměti
Pasivní – spíše přijímáme
Zhodnocení alternativ – zhodnocení na základě vnitřních preferencí (design, cena, technické parametry)
Rozhodnutí o nákupu – už víme, že si koupíme toto zboží
Vyhodnocení nákupu – dotazník od obchodu zda jsme byli spokojeni, zda bychom produkt doporučili dál,…
v ideálním případě bychom měli hodnotit efektivitu marketingových aktivit, které souviseli s realizací až po
určité době (až zákazník produkt vyzkouší)
Typy nákupního chování – trh B2C
Automatické chování – hledání informací se omezí na osobní zkušenost vybavenou v paměti (zboží denní
spotřeby)
Řešení omezeného problému – zákazník je celkem dobře obeznámen se sortimentem výrobků, nezná však
každou značku, podmínku koupě apod. (boty)
Řešení extenzivního problému – zákazník potřebuje čas na důkladné hledání informací, zhodnocení alternativ
a rozhodnutí o nákupu (auto, pračka, kuchyňská linka), tady projdeme všemi fázemi procesu rozhodování
Vlivy působící na chování kupujícího – trh B2C
Vlivy interní (vnitřní)
o Psychologické faktory
○ Potřeby
○ Motivace
o Osobnost – něco, čím jsme charakterističtí, jiní než ostatní. Dispozice, predispozice, která ovlivňuje
naše rozhodování
o Vnímání – dochází k zapisování informace do dlouhodobé paměti a v případě potřeby vychází na
povrch. Každý z nás „vnímá“ něco jiného (manželka bude vnímat reklamy na kosmetické produkty a