Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Hledání informací:  

  Aktivní 

o  Vnější – sama vyhledávám informace na internetu, v obchodu, letáky, osobní doporučení 
o  vnitřní – mám nějaké osobní zkušenosti (s produktem, značkou), vyhledávání informací, které 

mám v dlouhodobé paměti 

  Pasivní – spíše přijímáme 

Zhodnocení alternativ – zhodnocení na základě vnitřních preferencí (design, cena, technické parametry) 
Rozhodnutí o nákupu – už víme, že si koupíme toto zboží 
Vyhodnocení nákupu – dotazník od obchodu zda jsme byli spokojeni, zda bychom produkt doporučili dál,… 
v ideálním případě bychom měli hodnotit efektivitu marketingových aktivit, které souviseli s realizací až po 
určité době (až zákazník produkt vyzkouší)

Typy nákupního chování – trh B2C 

  Automatické chování – hledání informací se omezí na osobní zkušenost vybavenou v paměti (zboží denní 

spotřeby) 

  Řešení omezeného problému – zákazník je celkem dobře obeznámen se sortimentem výrobků, nezná však 

každou značku, podmínku koupě apod. (boty) 

  Řešení extenzivního problému – zákazník potřebuje čas na důkladné hledání informací, zhodnocení alternativ 

a rozhodnutí o nákupu (auto, pračka, kuchyňská linka), tady projdeme všemi fázemi procesu rozhodování 

Vlivy působící na chování kupujícího – trh B2C 

  Vlivy interní (vnitřní) 

o  Psychologické faktory   

○     Potřeby 

○     Motivace 

o  Osobnost – něco, čím jsme charakterističtí, jiní než ostatní. Dispozice, predispozice, která ovlivňuje 

naše rozhodování 

o  Vnímání – dochází k zapisování informace do dlouhodobé paměti a v případě potřeby vychází na 

povrch. Každý z nás „vnímá“ něco jiného (manželka bude vnímat reklamy na kosmetické produkty a 

Témata, do kterých materiál patří