Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
manžel bude vnímat reklamu na nový automobil), neuromarketing – co se děje v našem mozku po
shlédnutí reklamy a ukázání rozdílu, jak na každého z nás působí ta reklama jinak
o Učení – proces, který je ovlivněn vlastními zkušenostmi, učíme se ze svých chyb i z pozitivních zážitků
o Postoje – ovlivněny našimi hodnotami, mohou být ovlivňovány formou referenčních skupin (chci být
stejná jako např. moje matka, …)
Externí faktory
o Sociálně-kulturní – ovlivnění celou kulturou, 4 instituce, které nás ovlivňují: rodina, církev (i když
jsme ateisti), škola, média
o Demografické – věk, pohlaví, profese, příjmy, sociální zařazení,…
o Společenské hodnoty – celospolečenské trendy (změny ve stravovacích návycích)
o Ekonomické faktory – jaký každý z nás má sklon ke spotřebě a úsporám, veličiny ovlivněny cenovými
hladinami, disponibilním důchodem, úroky
o Média – obrovský vliv na každého z nás
Horká – televize (působí na 2 smysly – zrak a sluch)
Chladná – rozhlas, časopisy, billboardy (působí pouze na 1 smysl – zrak nebo sluch)
o Referenční skupiny
Maslowova hierarchie potřeb:
1. Fyziologické potřeby – léky, zboží každodenní potřeby
2. Jistota, bezpečí – pojištění, alarmy, důchodové pojištění
3. Láska, sounáležitost – oblečení, péče o tělo, klouby, nápoje (Pepsi)
4. Uznání, prestiž – auta, nábytek, kreditní karty, obchody, kluby, exkluzivní pití
5. Seberealizace – koníčky, vzdělání, cestování
Působení kulturního prostředí – B2C Je daná, ale dá se celospolečensky měnit (EU – když se stát stane členským, má to mezinárodní dopad), tím dochází
ke změnám, např. český jazyk přejímá slova z anglického jazyka
CRM – cause related marketing – marketing společnosti, které mají vztah k národním hodnotám, kultuře a dělají
něco pro podporu národního bohatství