Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

manžel bude vnímat reklamu na nový automobil), neuromarketing – co se děje v našem mozku po 
shlédnutí reklamy a ukázání rozdílu, jak na každého z nás působí ta reklama jinak 

o  Učení – proces, který je ovlivněn vlastními zkušenostmi, učíme se ze svých chyb i z pozitivních zážitků 
o  Postoje – ovlivněny našimi hodnotami, mohou být ovlivňovány formou referenčních skupin (chci být 

stejná jako např. moje matka, …) 

  Externí faktory 

o  Sociálně-kulturní – ovlivnění celou kulturou, 4 instituce, které nás ovlivňují: rodina, církev (i když 

jsme ateisti), škola, média 

o  Demografické – věk, pohlaví, profese, příjmy, sociální zařazení,… 
o  Společenské hodnoty – celospolečenské trendy (změny ve stravovacích návycích) 
o  Ekonomické faktory – jaký každý z nás má sklon ke spotřebě a úsporám, veličiny ovlivněny cenovými 

hladinami, disponibilním důchodem, úroky 

o  Média – obrovský vliv na každého z nás 

  Horká – televize (působí na 2 smysly – zrak a sluch) 
  Chladná – rozhlas, časopisy, billboardy (působí pouze na 1 smysl – zrak nebo sluch) 

o  Referenční skupiny 

              Maslowova hierarchie potřeb: 

1.  Fyziologické potřeby – léky, zboží každodenní potřeby 
2.  Jistota, bezpečí – pojištění, alarmy, důchodové pojištění 
3.  Láska, sounáležitost – oblečení, péče o tělo, klouby, nápoje (Pepsi) 
4.  Uznání, prestiž – auta, nábytek, kreditní karty, obchody, kluby, exkluzivní pití 
5.  Seberealizace – koníčky, vzdělání, cestování 

Působení kulturního prostředí – B2C Je daná, ale dá se celospolečensky měnit (EU – když se stát stane členským, má to mezinárodní dopad), tím dochází 
ke změnám, např. český jazyk přejímá slova z anglického jazyka 
CRM – cause related marketing – marketing společnosti, které mají vztah k národním hodnotám, kultuře a dělají 
něco pro podporu národního bohatství  

Témata, do kterých materiál patří