Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Aktivity Opavia
o Návrat ohrožených zvířat do přírody
○ Tatranky Tatrám, OPAVIA dětem, Ostrovy života
Rysy kultury
o Kultura je učená
○ Kultura je sdílená
o Kultura se přenáší z generace na generaci
○ Kultury jsou diferencované
o Kultura je adaptivní
Kulturní prvky (Boučková, 2003)
o Zvyky
○ Hodnoty
○ Jazykové prvky
o Symboly
○ Rituály a mýty
○ Body image
Působení sociálního prostředí – B2C
Referenční skupiny tj. všechny skupiny, které mají přímý nebo nepřímý vliv na postoje a chování člověka:
o Skupiny s přímým vlivem
Primární – nepřetržitý a neformální kontakt, (rodina, sportovní klub)
Sekundární – vztahy formálnější, působení není nepřetržité (zaměstnání)
o Skupiny s nepřímým vlivem
Aspirační – jsem nepřímo ovlivňovaná nějakou skupinou, osobností v pozitivním slova
smyslu, chtěla bych se mu přiblížit, chci se chovat stejně
Disociační – je to pro mě odstrašující případ, takhle bych se chovat nechtěla
Názorový vůdce (Hitler)
o Má vliv na utváření názorů a postojů lidí kolem sebe
o Nemusí být známou osobností, ale jsou to charismatičtí a silní lidé
o 7-11 % populace jsou názorovými vůdci
Chování domácností Pokaždé se budu chovat úplně jinak (jestli budu sama, se psem, s partnerem, s malými dětmi, s rodiči,…)
Rodina
o Uznává určité hodnoty a udržuje určité spotřební zvyklosti
o Prochází životním cyklem
o Jednotliví členové mají rozdílný vliv na nákup