Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Rodina ≠ Domácnost (každá domácnost je jiná, proto se každá chová jinak) 

  Svobodné osoby 

o  Mladí 
o  Starší 

  Rodiny 

o  Bezdětné – mladé nebo ve středním věku 
o  S dětmi malými 
o  S dětmi většími 

  Druh a družka 
  Staří lidé 
  Dle Boučkové - životní cyklus rodiny: svobodní do 35 let, manželé pod 35 let bez dětí, manželé pod 35 

s dětmi, manželé 35 – 54 bez dětí, manželé 35 – 54 s dětmi, jeden rodič s dětmi, manželé nad 54 let, osamělí 
35 – 54 let, osamělí nad 54 let 

Chování organizací – specifika trhu B2B 

  Je zapojeno více osob (osoby se sdružují v nákupních centrech – neformální skupina konkrétních 

zaměstnanců, kteří se budou v rámci toho nákupu spolu domlouvat), každá z nich má specifické postavení 
v organizaci 

  Marketingová strategie organizací musí být často specificky přizpůsobována určitým dodavatelům 

(dodavatelů není tolik jako na B2C trhu). 

  Rozhodnutí trvá delší dobu – podílí se více osob, nákup je složitější, existuje vyšší riziko neúspěchu. 
  Převažují racionální ekonomické a technické motivy. 
  Nakupované výrobky jsou často technicky náročné, což vyžaduje specifické znalosti a dovednosti. 
  Poptávka je odvozená od konečné spotřeby a je méně cenově pružná. Poptáváme to, co potřebujeme pro 

náš další rozvoj. Nakupuji, protože vím, že je poptávka na trhu spotřebitele (jedná se o odvozenou poptávku) 

  Menší počet zákazníků s hodnotově i objemově většími nákupy než je to na trhu spotřebitelském. 
  Další faktory: vztahy se zákazníky mají formálnější charakter, tady preferujeme osobní prodej, preferujeme 

Témata, do kterých materiál patří