Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Rodina ≠ Domácnost (každá domácnost je jiná, proto se každá chová jinak)
Svobodné osoby
o Mladí
o Starší
Rodiny
o Bezdětné – mladé nebo ve středním věku
o S dětmi malými
o S dětmi většími
Druh a družka
Staří lidé
Dle Boučkové - životní cyklus rodiny: svobodní do 35 let, manželé pod 35 let bez dětí, manželé pod 35
s dětmi, manželé 35 – 54 bez dětí, manželé 35 – 54 s dětmi, jeden rodič s dětmi, manželé nad 54 let, osamělí
35 – 54 let, osamělí nad 54 let
Chování organizací – specifika trhu B2B
Je zapojeno více osob (osoby se sdružují v nákupních centrech – neformální skupina konkrétních
zaměstnanců, kteří se budou v rámci toho nákupu spolu domlouvat), každá z nich má specifické postavení
v organizaci
Marketingová strategie organizací musí být často specificky přizpůsobována určitým dodavatelům
(dodavatelů není tolik jako na B2C trhu).
Rozhodnutí trvá delší dobu – podílí se více osob, nákup je složitější, existuje vyšší riziko neúspěchu.
Převažují racionální ekonomické a technické motivy.
Nakupované výrobky jsou často technicky náročné, což vyžaduje specifické znalosti a dovednosti.
Poptávka je odvozená od konečné spotřeby a je méně cenově pružná. Poptáváme to, co potřebujeme pro
náš další rozvoj. Nakupuji, protože vím, že je poptávka na trhu spotřebitele (jedná se o odvozenou poptávku)
Menší počet zákazníků s hodnotově i objemově většími nákupy než je to na trhu spotřebitelském.
Další faktory: vztahy se zákazníky mají formálnější charakter, tady preferujeme osobní prodej, preferujeme