Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
kterým se chystám přijít na trh.
o Výzkum reklamy – testování toho, jaké dopady má reklama
na zákazníky, přes dotazování až po laboratorní testy (psychogalganometr – zjišťuje, jak se potí ruce)
o Výzkum prodeje – jak se prodeje vyvíjejí v čase
o Prognostický výzkum – metody předpovědi budoucí poptávky
o Výzkum image - dotazováním
o Výzkum zahraničních trhů – zjištění, zda je zahraniční trh připraven přijmout naše produkty
Marketingový výzkum
o Zmenšuje velikost rizika a informační nejistoty při plánování,
o Průběžně monitoruje a kontroluje marketingové operace, umožňuje jejich pružné přizpůsobování
změněných podmínkám.
Marketingový výzkum je systematickým shromažďováním, zaznamenáváním a analýzou veškerých
informací potřebných pro optimální fungování marketingu určitého produktu
X
Výzkum trhu je systematické shromažďování, zaznamenávání a analýza dat se zřetelem na určitý trh
Kroky marketingového výzkumu
Marketingový výzkum je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe včetně trhů,
výrobků, distribučních cest, cen, chování zákazníka. Stanovit cíle reálné, měřitelné, dosažitelné
Př. snaha zjistit proč Češi jedou do Německa a proč Němci jezdí do Čech. Učinit opatření, která dotáhnou více
Němců sem a více Čechů tam. Vzorek 1 000 respondentů na každé straně, vybrali formu dotazování. V ČR
face to face v Německu pomocí call centra. Příprava výzkumného projektu – strukturovaný dotazník, aby byl
identický na obou stranách. Nebyl jen kvantitativní, ale i kvalitativní (proč?). Museli přistoupit ke kódování
(otevřené odpovědi setřídit a každé skupině přiradit kód). Zpracování – informace rovnou zadávat do
počítače. Data byla vyhodnocována pomocí SPSS, faktorová a klastrová analýza. Publikace, ve které navrhli
opatření k oživení příhraničních regionů