Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

kterým se chystám přijít na trh. 

o  Výzkum reklamy – testování toho, jaké dopady má reklama 

na zákazníky, přes dotazování až po laboratorní testy (psychogalganometr – zjišťuje, jak se potí ruce) 

o  Výzkum prodeje – jak se prodeje vyvíjejí v čase 
o  Prognostický výzkum – metody předpovědi budoucí poptávky 
o  Výzkum image - dotazováním 
o  Výzkum zahraničních trhů – zjištění, zda je zahraniční trh připraven přijmout naše produkty 

  Marketingový výzkum 

o  Zmenšuje velikost rizika a informační nejistoty při plánování, 
o  Průběžně monitoruje a kontroluje marketingové operace, umožňuje jejich pružné přizpůsobování 

změněných podmínkám. 

Marketingový výzkum je systematickým shromažďováním, zaznamenáváním a analýzou veškerých 
informací potřebných pro optimální fungování marketingu určitého produktu 

Výzkum trhu je systematické shromažďování, zaznamenávání a analýza dat se zřetelem na určitý trh 

Kroky marketingového výzkumu 

  Marketingový výzkum je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe včetně trhů, 

výrobků, distribučních cest, cen, chování zákazníka. Stanovit cíle reálné, měřitelné, dosažitelné 

  Př. snaha zjistit proč Češi jedou do Německa a proč Němci jezdí do Čech. Učinit opatření, která dotáhnou více 

Němců sem a více Čechů tam. Vzorek 1 000 respondentů na každé straně, vybrali formu dotazování. V ČR 
face to face v Německu pomocí call centra. Příprava výzkumného projektu – strukturovaný dotazník, aby byl 
identický na obou stranách. Nebyl jen kvantitativní, ale i kvalitativní (proč?). Museli přistoupit ke kódování 
(otevřené odpovědi setřídit a každé skupině přiradit kód). Zpracování – informace rovnou zadávat do 
počítače. Data byla vyhodnocována pomocí SPSS, faktorová a klastrová analýza. Publikace, ve které navrhli 
opatření k oživení příhraničních regionů 

Témata, do kterých materiál patří