Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Primární a sekundární zdroje informací ZK! (statistická ročenka 
  Primární zdroje dat sledujeme výhradně 

v souvislosti s řešením nějakého aktuálního 
problému, z marketingového výzkumu 

  Sekundární zdroje dat obsahují již existující 

informace, které souvisejí s řešeným problémem 
pouze zprostředkovaně 

o  Vnitřní zdroje – výkazy zisku a ztrát za 

minulá období 

o  Vnější zdroje – statistické úřady, 

hospodářské komory, internet, statistika 
rodinných účtů (pravidelně vypovídá o 
tom, jak přes 3700 rodin hospodaří – 
zachycují veškeré příjmy a výdaje) 

  Externí zdroje sekundárních dat 

o  Klasické statistické přehledy (statistika rodinných účtů, mikrocenzus) 
o  Agenturní výzkum – panelová šetření 
o  Datová šetření 
o  Ostatní sekundární zdroje 

Výzkum kvalitativní a kvantitativní 

  Kvalitativního výzkumu použijeme zejména tehdy, když o zkoumaném problému dosud mnoho nevíme, 

snažíme se jím nalézt určující proměnné (proč?). Řeší preference a motivy nákupu (proč platíte raději 
platební kartou?). Menší počet respondentů, je to mnohem náročnější, používá se kódování. 

  Úkolem kvantitativního výzkumu statisticky popsat typ závislosti mezi proměnnými, o nichž z dřívějška již 

víme, že mají silný vliv (kolik, jak často, jaké množství). Na velkém množství respondentů, je mnohem snáze 
vyhodnotitelný. 

Kvalitativní výzkum 

  Na co se nemůžeme ptát přímou otázkou: 

o  Uvědomované obsahy chování, které spotřebitel zažil, ale nechce na ně odpovídat 
o  Neuvědomované obsahy chování, které spotřebitel prožil, ale neuvědomuje si to 
o  Hypotetické obsahy chování 
o  Haló efekt – kvalitativní výzkum face to face a vy z pohledu tazatele navádíte respondenta k určité 

Témata, do kterých materiál patří