Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Primární a sekundární zdroje informací ZK! (statistická ročenka
Primární zdroje dat sledujeme výhradně
v souvislosti s řešením nějakého aktuálního
problému, z marketingového výzkumu
Sekundární zdroje dat obsahují již existující
informace, které souvisejí s řešeným problémem
pouze zprostředkovaně
o Vnitřní zdroje – výkazy zisku a ztrát za
minulá období
o Vnější zdroje – statistické úřady,
hospodářské komory, internet, statistika
rodinných účtů (pravidelně vypovídá o
tom, jak přes 3700 rodin hospodaří –
zachycují veškeré příjmy a výdaje)
Externí zdroje sekundárních dat
o Klasické statistické přehledy (statistika rodinných účtů, mikrocenzus)
o Agenturní výzkum – panelová šetření
o Datová šetření
o Ostatní sekundární zdroje
Výzkum kvalitativní a kvantitativní
Kvalitativního výzkumu použijeme zejména tehdy, když o zkoumaném problému dosud mnoho nevíme,
snažíme se jím nalézt určující proměnné (proč?). Řeší preference a motivy nákupu (proč platíte raději
platební kartou?). Menší počet respondentů, je to mnohem náročnější, používá se kódování.
Úkolem kvantitativního výzkumu statisticky popsat typ závislosti mezi proměnnými, o nichž z dřívějška již
víme, že mají silný vliv (kolik, jak často, jaké množství). Na velkém množství respondentů, je mnohem snáze
vyhodnotitelný.
Kvalitativní výzkum
Na co se nemůžeme ptát přímou otázkou:
o Uvědomované obsahy chování, které spotřebitel zažil, ale nechce na ně odpovídat
o Neuvědomované obsahy chování, které spotřebitel prožil, ale neuvědomuje si to
o Hypotetické obsahy chování
o Haló efekt – kvalitativní výzkum face to face a vy z pohledu tazatele navádíte respondenta k určité