Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
odpovědi (rozčílení na začátku dotazování, vyburcuje k určité odpovědi)
Základní metody kvalitativního výzkumu
o Psychologická explorace – hloubkový rozhovor (Skoro už laboratorní prostředí, jasně vymezená
skupina respondentů, rozhovor je dlouhý ½ až 1 hodinu. Bývá nahrávaný).
o Skupinový rozhovor (focus groups) – obdoba hloubkového rozhovoru, ale s několika respondenty
najednou.
o Asociační rozhovor
o Větné doplňování
o Projektivní obrazové testy
o Fyziognomické postupy
o Test barev a tvarů
Kvantitativní výzkum
Informace kvantitativního charakteru
o Údaje o vybavenosti
o Údaje o spotřebě výrobků a služeb
o Údaje o peněžních vydáních, nákladech na určité činnosti
o Údaje o objemech výkonů
Podmínky kvantitativního výzkumu
o Stejný obsah, stejné období, stejný způsob
o Dostatečně veliký soubor – aby ten vzorek měl vypovídací schopnost
o Nezávislost dat
Primární (základní) techniky sběru dat
Experimentování, dotazování a pozorování
Při pozorování výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání. Výsledkem pozorování jsou pak tabulky
či grafické znázorňování zjištěného jevu (v obchodech, kam jde, kam se dívá,= store check)
o Pozorovaná situace přirozená
o Pozorování zřejmé či skryté
o Pozorování strukturované či nestrukturované
o Pozorování přímé
o Pozorování osobní
Dotazování
Experiment je využíván pro studium kauzálních vztahů mezi proměnnými, zaměřuje se na jevy, které teprve
nastanou nebo mohou nastat.
o V laboratorních podmínkách
o V přirozených podmínkách / in field
Nejznámější výzkumné agentury působící v ČR: OPINION WINDOW, NMS market research, FACTUM