Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

odpovědi (rozčílení na začátku dotazování, vyburcuje k určité odpovědi) 

  Základní metody kvalitativního výzkumu 

o  Psychologická explorace – hloubkový rozhovor (Skoro už laboratorní prostředí, jasně vymezená 

skupina respondentů, rozhovor je dlouhý ½ až 1 hodinu. Bývá nahrávaný). 

o  Skupinový rozhovor (focus groups) – obdoba hloubkového rozhovoru, ale s několika respondenty 

najednou. 

o  Asociační rozhovor 
o  Větné doplňování 
o  Projektivní obrazové testy 
o  Fyziognomické postupy 
o  Test barev a tvarů 

Kvantitativní výzkum 

  Informace kvantitativního charakteru 

o  Údaje o vybavenosti 
o  Údaje o spotřebě výrobků a služeb 
o  Údaje o peněžních vydáních, nákladech na určité činnosti 
o  Údaje o objemech výkonů 

  Podmínky kvantitativního výzkumu 

o  Stejný obsah, stejné období, stejný způsob 
o  Dostatečně veliký soubor – aby ten vzorek měl vypovídací schopnost 
o  Nezávislost dat 

Primární (základní) techniky sběru dat 

Experimentování, dotazování a pozorování 

  Při pozorování výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání. Výsledkem pozorování jsou pak tabulky 

či grafické znázorňování zjištěného jevu (v obchodech, kam jde, kam se dívá,= store check) 

o  Pozorovaná situace přirozená 
o  Pozorování zřejmé či skryté 
o  Pozorování strukturované či nestrukturované 
o  Pozorování přímé 
o  Pozorování osobní 

  Dotazování 
  Experiment je využíván pro studium kauzálních vztahů mezi proměnnými, zaměřuje se na jevy, které teprve 

nastanou nebo mohou nastat.  

o  V laboratorních podmínkách 
o  V přirozených podmínkách / in field 

  Nejznámější výzkumné agentury působící v ČR: OPINION WINDOW, NMS market research, FACTUM 

Témata, do kterých materiál patří