Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Míra ovlivňování konkurence je dána možnostmi firmy: finančními, výrobní kapacitou, technologickou 

úrovní, úrovní managementu 

  Dodavatelé – prodávají své produkty či poskytují služby, které podnik potřebuje pro splnění svých cílů 
  Zprostředkovatelé jsou osoby, které vyhledávají zákazníky 
  Další významné subjekty: 

o  Zprostředkovatelé 
o  Dopravci 
o  Firmy zabývající se skladováním 
o  Firmy poskytující marketingové služby 
o  Finanční instituce 
o  Zákazník – poznat zákazníka lépe, než se zná on sám. Např. Holandská firma na výrobu krmiv zavedla 

databázi, ve které sbírala veškeré informace od farmářů (počet kusů, doba krmení,…), firma tak 
získala informace o celku. Což mohlo dát jednotlivým zákazníkům dobré typy a rady jak dělat co lépe. 
Nejsou důležití pouze přímí, ale i potenciální zákazníci a vůbec všichni, kteří jsou zapojeni do toho 
řetězce. 

o  Distributoři 
o  Vláda a státní instituce 
o  Veřejnost: místní komunita, zájmové skupiny, sdělovací prostředky, široká veřejnost 

Analýza konkurence 

  Rozlišujeme přímé, nepřímé a potenciální konkurenty 
  Konkurent = společnost, která uspokojuje stejnou nebo podobnou potřebu jako my 
  Nejedná se pouze o vyjmenování konkurentů, ale i o jejich analýzu 
  Porterův model 5 sil – rozhodující je atraktivita trhu nebo tržního segmentu, cílem je identifikovat 

konkurenční postavení 

o  Noví konkurenti – atraktivní trh je takový trh, který má vysoké bariéry vstupu a nízké bariéry výstupu 

(je těžké se na trh dostat, ale když na něm jsem, necítím se ohrožena, odejít z trhu je pro mě 
snadné). Nízké bariéry vstupu a vysoké bariéry výstupu (letecké společnosti). Čím více konkurentů, 
tím nižší cena 

Témata, do kterých materiál patří