Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Porterovy generické síly pro určení strategického záměru
o Porterův model 5 sil
o Rogersovo rozšiřování inovací
o AIDA
Analýza trhu
Vlivy vnější
o Mezoprostředí firmy – zákazníci, konkurenti, dodavatelé, distributoři, prostředníci, široká veřejnost
o Makroprostředí firmy – ekonomické, legislativní, demografické faktory
Vlivy vnitřní – všechno, co se týká vnitropodnikové situace (mikroprostředí)
Situační analýzy
Např. Boučková rozlišuje pouze mikroprostředí (zahrnuje i mezoprostředí) a makroprostředí.
Vlivy vnitřní
Základní funkce marketingového oddělení:
o Informační a komunikační – marketingové oddělení musí informovat směrem ven ve vztahu
k zákazníkovi, ale i tomu mezoprostředí, ale zároveň musí zajišťovat komunikaci interní, musí
přenášet od zákazníka zpět do podniku (zpětná vazba).
Zpracování informací pomocí marketingového informačního systému, komunikujeme informací,
výstupů ostatním oddělením podniku a top managementu, ale i na venek.
o Koordinační – marketingové oddělení by chtělo vyrábět individuální produkty pro jednotlivé koncové
zákazníky (pro výrobu je to nemožné), zájmy oddělení musíme vzájemně koordinovat
o Analytické – průzkumy trhu, práce s informacemi o zákaznících atd.
Vznikají však místa střetu – zejména mezi marketingovým a výrobním oddělením, ale mezi jinými odděleními
Podniková kultura, veškerá komunikace, oddělení
Mezoprostředí firmy
Tj. dodavatelé (hodnotí se cena, kvalita, spolehlivost, dodací podmínky, pružnost, nezáviset pouze na jednom
dodavateli), zprostředkovatelé (vytipovávají partnery, ale nepřechází na ně vlastnictví produktu, za úplatu vy
hledávají obchodní partnery, prostředníci – to samé, ale přechází na ně vlastnictví produktu), finanční
instituce, distributoři, zákazníci (zákazník nemusí být konečný spotřebitel), ostatní veřejnost, konkurence (je
nutné je kontrolovat, schopnost předvídat jejich strategie)