Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Dodavatelé – méně zajímavé prostředí je pro mě odvětví, kde jsou dodavatelé sdruženi a tím pádem
mají velkou vyjednávací sílu, to znamená, že můžou zákazníky dotlačit k nevýhodným smlouvám.
o Kupující – organizace, které působí na trhu s produkty, které nejsou příliš diferencované, téměř
nenahraditelné, síla na straně kupujících (seskupení na základě smluv OPEK, EU, NAFTA)
o Náhražky (substituty) – trh s velkým počtem náhražek pro mě není příliš atraktivní na rozdíl od
produktu, který je unikátní
o Co hodnotíme u konkurentů – od interních podnikových procesů, od procesů výroby až ke strategii,
máme znát obraty, výrobní kapacity, počet zaměstnanců
Webové stránky jednotlivých firem, recenze na různých fórech, obchodní rejstřík, utajený nákup (neplést
s mystery shopingem), zaměstnání zaměstnance, který pracoval v dané firmě, event (pozvu naše VIP
zákazníky či obchodní partnery a zástupce konkurence a při neformálním setkání se z něj můžu snažit
informace získat), informace na hospodářských komorách, …
řada praktik se dá nazvat obchodní
špionáží
Makroprostředí firmy – PEST
Všechny vlivy se hodnotí pomocí PEST, STEP, … jsou totéž
V rámci mikroprostředí můžu rozhodovat, mezoprostředí můžu ovlivňovat a makroprostředí nejsme téměř
schopni ovlivnit z pozice podniku, musíme to přijmout (HDP, legislativa,…)
Hlavní trendy současnosti:
o Globalizace – zastřešuje národní, regionální a místní systémy
o Regionalizace a lokalizace – vznik silných ekonomických seskupení (EU, OPEK, ASEAN, NAFTA)
o Rostoucí význam národních kultur
o Rozvoj informačních technologií - telekomunikace
o Masová kustomizace – jedinec se stává trhem
o Reengineering – tj. zásadní přehodnocení a radikální přeměna podnikatelských procesů překopání