Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

o  Dodavatelé – méně zajímavé prostředí je pro mě odvětví, kde jsou dodavatelé sdruženi a tím pádem 

mají velkou vyjednávací sílu, to znamená, že můžou zákazníky dotlačit k nevýhodným smlouvám.  

o  Kupující – organizace, které působí na trhu s produkty, které nejsou příliš diferencované, téměř 

nenahraditelné, síla na straně kupujících (seskupení na základě smluv OPEK, EU, NAFTA) 

o  Náhražky (substituty) – trh s velkým počtem náhražek pro mě není příliš atraktivní na rozdíl od 

produktu, který je unikátní 

o  Co hodnotíme u konkurentů – od interních podnikových procesů, od procesů výroby až ke strategii, 

máme znát obraty, výrobní kapacity, počet zaměstnanců 

Webové stránky jednotlivých firem, recenze na různých fórech, obchodní rejstřík, utajený nákup (neplést 
s mystery shopingem), zaměstnání zaměstnance, který pracoval v dané firmě, event (pozvu naše VIP 
zákazníky či obchodní partnery a zástupce konkurence a při neformálním setkání se z něj můžu snažit 
informace získat), informace na hospodářských komorách, …    

řada praktik se dá nazvat obchodní 

špionáží 

Makroprostředí firmy – PEST 

  Všechny vlivy se hodnotí pomocí PEST, STEP, … jsou totéž 
  V rámci mikroprostředí můžu rozhodovat, mezoprostředí můžu ovlivňovat a makroprostředí nejsme téměř 

schopni ovlivnit z pozice podniku, musíme to přijmout (HDP, legislativa,…) 

  Hlavní trendy současnosti: 

o  Globalizace – zastřešuje národní, regionální a místní systémy 
o  Regionalizace a lokalizace – vznik silných ekonomických seskupení (EU, OPEK, ASEAN, NAFTA) 
o  Rostoucí význam národních kultur 
o  Rozvoj informačních technologií - telekomunikace 
o  Masová kustomizace – jedinec se stává trhem 
o  Reengineering – tj. zásadní přehodnocení a radikální přeměna podnikatelských procesů překopání 

Témata, do kterých materiál patří