Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  SBU může být konkrétní produkt, celá produktová řada, značka produktu, divize podniku, celý podnik 
  Pracují se SBU – matice BCG a GE 
  Strategické podnikatelské jednotky = SBU/SBJ musí splňovat následující kritéria: 

o  Mají samostatné plány 
o  Mají ziskové cíle a manažera 
o  Mají vlastní strategie 
o  Obsluhují určité tržní segmenty 
o  Mají vlastní konkurenty 

Analýza Boston Consulting Group = BSG) 

  Je založen na myšlence, že výše hotových peněžních prostředků vytvořených právě jednotlivými SBJ je velice 

těsně spojena s relativním tržním podílem a tempem růstu trhu 

  Relativní tržní podíl (osa x) – tržní podíl vůči největšímu konkurentovi na trhu (10 – mám 10 x větší tržní podíl 

než můj největší konkurent, 1 – jsme na tom stejně, 0,1 – mám jenom desetinu tržního podílu svého 
největšího konkurenta) 

  Tempo růstu trhu (osa y) – růst objemu tržeb na tom trhu, udává se v % 
  SBJ se zakreslují kruhem, znamená objem prodejů (význam pro celkový obrat firmy), čím větší kruh, tím větší 

podíl na trhu 

  Otazníky – SBJ nově zavedené s relativně nízkým tržním 

podílem, rychle do nich tečou peníze, zatím negenerují 
zisk, mohou se dostat do hvězd nebo do hladových psů. 
Na rychle rostoucích trzích, pozice vyznačuje 
nestabilitu, vyžaduje velké množství finančních 
prostředků, předpoklad, že v budoucnu budou tvořit 
zisky, cíl je zvýšit jejich relativní tržní podíl, nevíme u 
nich, zda budou ziskové nebo ztrátové 

  Hvězdy – generují zisk, ale stále nejsou soběstačné, 

musíme je dotovat, z hvězd může SBJ přejít do dojných 
krav nebo do hladových psů a být staženy z trhu.  

Témata, do kterých materiál patří